2011-06-29

Tomt.

Herregud så tomt det är här hemma! Jag vill ha hem min unge nu, två dygn är alldeles tillräckligt. Tidigare när vi lämnat bort henne mer än en natt har det varit för att vi ska iväg och då har vi ju fullt upp att roa oss så då blir saknaden inte lika påtaglig. Men nu, här hemma. Jag vill liksom ha en Kajsa som möter mig i dörren när jag kommer hem.
Tanken var att vi skulle passa på att fixa sovrummet när vi slutat jobbet medan Kajsa åkte båt, busade med hundar och klappade kossor och sånt. Och det gör hon också, men vi får inte jättemycket gjort. Det finns roligare saker att göra efter hårda arbetspass än att slipa väggar. Bada till exempel.

2 kommentarer:

jos sa...

Ja det gör verkligen stor skillnad beroende på vad man gör medan man har barnvakt. Men det låter som ett mysigt äventyr för Kajsa i alla fall.

Lisa sa...

Verkligen! Att bara vara hemma känns så himla tomt utan henne, man uppskattar inte barnvakten lika mycket som man gör när man är iväg själv. Kajsa hade haft det fantastiskt, känns skönt att slippa ha henne på bastugården på dagis om hon har möjlighet att vara nån annanstans..