2009-04-14

Ännu mer ha

Igår var vi ute i torpet och kollade läget. Klippte gräs och röjde i rabatterna. Vistelsen ute på landet gjorde definitivt inte att mitt habegär minskade. Nu vill jag ju ha tusen saker till. Jag vill ha färg att måla om köket med, amerikanska blåbärsbuskar, vinbärsbuskar, hallonbuskar samt smultronplantor.
Utöver det vill jag även ha ett äldre lite slitet bord att ha i hörnet av trädgården med massa vackra blomkrukor och örter på. Även en hammock, en sekatör, en lie och ett parasoll står på önskelistan.
Visserligen är det mesta grejer vi sagt att vi faktiskt ska köpa (kanske inte hammocken och det där bordet kanske blir svårt) men jag vill ju ha det NU och inte sen. Jag vill åka ut till landet ikväll och pyssla, det liksom kliar i fingrarna.
Just det, skottkärra glömde jag...

Jag hoppas också innerligt att vi får vindsvåningen vi var och kollade på idag, den var helt otroligt fin och vi sa att vi ville ha den på direkten, bara sådär utan vidare omsvep, men fler än vi lär väl vara intresserade. Men imorron håller vi tummarna.

Just nu vill jag helst av allt att mina bönbröd som gräddas i ugnan ska bli färdiga. Ska bli mumma med nybakat bröd med ost och en kopp te till.

1 kommentar:

Lotta sa...

Jag hoppas du får allt det du vill ha och lite till! Smultronplantor och jordgubbsrevor kan du få av mig i höst! :o)

Kram!