2009-04-07

Lunchtips



Okej, jag brukar ju inte riktigt jobba med att lägga upp matrecept här, men jag gjorde just en så himla god lunch att jag är tvungen.

Koka upp moghrabiah (stora couscous).
Bryn under tiden en pressad vitlök i lite olja.
När det fräst lite steker du med lite quornfärs. Slå över lite vatten. Hacka körsbärstomaret och lägg i fräset. Salta & peppra. Jag hade också i lite cayenne och provencaleörter. Ställ av stekpannan från plattan och låt fräset svalna. Häll på bönor av valfri sort (jag hade vita bönor, kikärtor och kidneybeans)

Skölj couscousen så den svalnar och häll i färsröran. Hacka även ner lite rödlök, paprika och blandsallad.

Om man tycker att det blir lite torrt (som jag) kan man röra ner lite färskost med vitlök (typ cream bonjour) i lättcreamfraiche och servera till.

Voila, supergott och lättlagat krubb!

1 kommentar:

Cat sa...

Det såg skitgott ut. Ska tipsa Rogga om det, eftersom det är han som lagar maten här hemma ;-)