2009-04-23

Rutin

Jag klarar inte riktigt av det här med ruckade rutiner. Som idag, jag skulle börja kl 10.00, ställa klockan på 8.30 för att gå upp och duscha, fixa håret och ja, ni vet. Sen skulle jag i lugn och ro sitta framför datorn med min skinkmacka, pressad apelsin och kanske en kopp te och läsa bloggar i lugn och ro. Det är så min morgonstund ser ut.
Men imorse ringde chefen och hörde om jag kunde börja nio istället. Eftersom jag är väldigt snäll studsade jag upp ur sängen, in i duschen men konstaterar till nästa steg att jag inte alls har så gott om tid.
Men nu funkar jag som så att om jag stressar så förstörs hela dagen och den komihågen resulterade i att jag sitter här framför datorn, med min frukost och gråter så sminket rinner av det HÄR inlägget (vill jag skriva, men är kass och vet inte hur jag länkar, se istället Heja Abbe till höger) och skriver ett totalt ointressant blogginlägg. Igen.

För öfrigt ska jag be om regn och rusk i bara EN dag nästa gång jag är ledig, vilket borde bli söndag, men inte då, utan på måndag. Är det regn och rusk ska jag nämligen bänka mig i soffan och mata avsnitt på avsnitt av Greys anatomy som bör dimpa ner i min brevlåda nån av de kommande dagarna. Denna syssla kan jag inte riktigt njuta av om solen gassar och det är sommarvärme ut.

Nu är det nog fan dags att tvätta bort mascaran och dra.

Glömde morgonbajsen, det viktigaste av alla rutiner. Den måste också hinnas med.

1 kommentar:

Cat sa...

Grey's Anatomy DVD?!!! Nu blev jag avundsjuk. Och visst fan är det jobbigt när ens rutiner ruckas. Jag kan inte heller stressa på morgonen, då blir mitt humör uselt. Framför allt om jag måste kasta i mig frukosten.

Kram