2009-04-11

Vill ha

Det här med att jag vill ha en himla massa saker är väl inte direkt något nytt. Men vad jag vill ha mest just nu är tyvärr alldeles väldigt dyrt.
Jag vill ha en båt. Och då menar jag inte nån extravagant båt med hytt och grejer utan bara en helt enkel liten putter som man kan åka ut och fiska med och åka till Lagnö och köpa glass. Till exempel.
För att har man en sommarstuga nära vattnet som vi så tycker jag faktsikt att man måste utnyttja det hela. Men jag hade ju inte alls räknat med att det skulle vara så tokdyrt som det faktiskt är. Jag kollade på blocket nyss och hittade den billigaste för 16500 och det var den pyttigaste lilla båt jag sett, dessutom var det en "ungdomsbåt", vad det nu innebär.
Jag trodde i min vilda okunnighet att man kunde få sig en liten motorbåt för en sisådär 5000 spänn, jag menar, jag köpte ju min första bil, en Daihutsu för 4000 och hallå, det var ju en pärla som jag skumpade omkring i bra länge innan det var dags för skroten.

Äsch, är det nån som råkar sitta och trycka på en båt som inte kostar alldeles för mycket så vet ni vart ni kan ringa...

1 kommentar:

Cat sa...

Bygg en flotte! :-D