2011-03-25

Fredagslyx.

Jag följde med Martin in på bolis tidigare idag och gick där och suktade efter en flaska rödvin eller två. Och så såg jag den där blåbärsdrycken som alla tevemänniskor pratar så gott om, och så kollade jag på priset. 62 kronor. Nu pratar vi om en flaska på 33 cl. Nej sa jag. Givetvis tyckte Martin, och så köpte han den. Kan tro att han ville dricka sina öl ikväll med gott samvete.
Om den var god? Tja, så nära rött vin man kan komma skulle jag tro. Lite strävt och lite beskt sådär, men det var inte Gato Negro eller Ramos. Tyvärr. Men den kostade 62 jävla spänn så uppdrucken lär den bli.
Och här hemma tror vi alltså att vi är svinrika trots att både elräkningen och bilskatten ska vara betald den här månaden.
Håhå jaja, jag säger då det.
Published with Blogger-droid v1.6.7

Inga kommentarer: