2011-03-28

Laga lätt. Laga Mamma

Och så kom dagen då jag serverar min dotter Mamma scans köttbullar med makaroner till lunch. Lite rivna morötter för att piffa upp det hela. Jag kan inte ens skylla på något annat än min egen lathet.
Humpf!

Och om någon undrar så är det väl inget fel med det egentligen, det är bara det att jag själv föredrar hemlagat i den mån det går. Annars får folk göra precis hur de själva vill. Såklart. (Så jag inte trampar på ömma tår om någon nu äter Mamma scans till lunch varje dag.)

2 kommentarer:

Fifi sa...

Jag har funderat lite över det där, över hur länge det kan tänkas dröja innan jag serverar ungen Mamma Scans. Inte för att jag tycker att det är fel egentligen, men jag vill ju helst orka laga egna köttbullar...

Lisa sa...

Nej det är ju absolut inget fel i det egentligen, men det känns betydligt bättre att äta hemlagat där man vet vad mnan stoppar i sig. Sen tycker jag att man får göra lätt för sig emellanåt, det är liksom inte kul att laga mat jämt.