2011-03-25

Shop till you drop.

Idag har jag praktiserat i livet som lyxhustru. Ätit frukost på café med kompisar och efter det spenderat dagen med en extremt bra shoppingrunda på stan. Så långt låter ju allt jättebra och så, om det nu inte vore för att jag råkade handla lite väl mycket. Allt jag provade satt liksom som ett smäck och jag var så otroligt nöjd! Sen när jag kom hem så tänkte jag testa mina inköp igen och hoppas på att något inte riktigt var så bra som jag tänkte så jag kunde lämna tillbaka det. Men nej.
Så till skillnad från lyxhustrulivet så kanske jag blir tvungen att leva på knäckebröd och vatten resten av månaden. Och till skillnad från rikemanslivet så är det ingen städhjälp som varit här och tagit hand om tvätten och fredagsstädet medan jag brände pengar på stan. En riktigt usel hemmafru alltså. Men vad fan, jag är ledig till tisdag så nog ska väl både tvätt och städ hinnas med.

4 kommentarer:

jos sa...

Åh, vad härligt det lät. Jag lyckas inte hitta nåt jag vill köpa, trots att det verkligen skulle behövas. Och ledig till tisdag låter inte heller helt fel. Då kanske vi kan hinna styra upp något..

sofie sa...

jag tycker att du o jag o helena o jossan borde äta frukost någongång snart! eller iallafall ta en fika om nu lyxhustrudagarna är över ;) var länge sen vi sågs!

Lisa sa...

Ja det var himla fint, synd bara att jag inte kan känna mig helt nöjd med tanke på två monsterräkningar just den här månaden (både bilskatten och elfan), men men jag har grav separationsångest så det lär nog få stanna kvar i garderoben ändå. =)
Jag föreslog våffelhäng här på söndag eftermiddag så M skulle väl höra av sig till din kille så får vi se om de lyckas styra upp nåt.

Sofie: Det låter som en alldeles utmärkt idé! Nog för att mina glansdagar är räknade den här månaden, men en lite fika ska nog slinka ner. Eller en frulle också för den delen. =)
Får styra upp nåt snarast!

Fifi sa...

Som preggo är det bäst att passa på att köpa när man hittar något som sitter riktigt bra tycker jag. Jag har köpt ganska få plagg under graviditeten och blivit duktig på att använda det jag har (vilket var välbehövligt), men när jag väl har varit på jakt efter något har det varit stört omöjligt att hitta det!

Tack! Lipigheten gick över framåt dagen och inatt har jag sovit hur gott som helst! Men det är skrämmande hur lite som behövs ibland för att få en ur balans...