2011-03-22

Hög på livet.

Det är såna här dagar jag inser varför jag bor kvar i det här landet, trots att jag varje år i november förbannar mig själv över att vara så in i bomben feg att aldrig våga göra slag i saken och flytta till ett land där det är överhängande sol. (Vilket jag nu egentligen inte vill eftersom jag är alldeles för hemmakär, men ändå.)
Dagar som idag när gruset sopas bort från gatorna, när vårsolen strålar från en klarblå himmel och man intar sin första glass mot en vägg i lä på ett torg där man hälsar på varannan människa som passerar, alla på jakt efter samma sak: att njuta av solen. Att få känna sig hög på livet bara på grund av att luften andas vår. Det är fanimig det bästa med det här landet. Det är rent av det bästa jag vet. Vilken jävla drog liksom!

2 kommentarer:

Fifi sa...

Ja, precis så, jag älskar våren!

Lisa sa...

Jag också! Man riktigt känner hur livsandarna vaknar till liv efter en jävligt lång vinterdvala.