2011-03-19

Hej hej, det här är jag!

Listor är alltid roliga, därför snor jag ännu en gång en från Fifi.


Namn: Lisa Sofia
Födelsedag: 19 juli 1983

Ögonfärg: Blå

Hårfärg: Minns inte så noga, har haft svart de senaste tio åren

Syskon: Två bröder, Niklas 21 och Richard 30

Mina intressen: Musik, läsa, glo på teveserier och hänga med familj & vänner, skogspromenader (nu lät jag snarare som 67 än 27 va?)

Djur jag tycker om: Elefanter, pingviner (pingviner är nästan det roligaste jag vet)

Godaste mat jag vet: Sushi (just nu vill jag helst dricka ett glas soya blandat med wasabi, frågor på det?)

Favorit godis: Marabous Caramelized Almonds and Sea Salt

Bästa bok jag läst: Tusen små bitar och Min vän Leonard/James Frey, Dårens dotter/Mian Lodalen, Naiv super/Erland Loe och okej jag erkänner - Sagan om isfolket. Och en himla massa mer

Bästa musikgrupp/artist: Thåström, Fleet foxes, Band of Horses, Pink Floyd, Pearl Jam

Bästa låt: Wish you were here med Pink Floyd, Society med Eddie Vedder

Bästa film: Amélie från Montmartre, Into the wild

Favoritpogram på tv: The Wire, True Blood och Greys anatomy (den perfekta teveserien när man är ensam, hormonell och vill äta glass)

Jag gillar bäst: Höra Kajsas skratt, sol, värme och människor som gör mig glad

Jag avskyr mest: Trångsynthet, orättvisor, barn som far illa

Kille/tjej jag vill ha chans på: Jag frågade chans för drygt fyra år sedan och fick ett ja (lyllo mig!)

Inga kommentarer: