2011-03-24

Om Konrad.

Jag blir så himla irriterad på människor som tar för givet att bara för att vi har en dotter, vill vi helst ha en pojke nu. Vad är det för jävla resonemang liksom? En av varje, varför i hela friden måste det vara det ultimata för? En mamma, en pappa, en son och en dotter. Ja då är man bra lycklig! Typ. Eh?
Nä alltså, själv har jag alltid önskat mig en syrra i nära ålder, så personligen tycker jag att det skulle vara skitkul om Kajsa fick en syrra. Lika gärna som jag vill att hon får en lillebrorsa.

Och hur det nu än blir, lillebror eller lillesyrra så har vi förbaskat svårt med namn. Vi är experter på att analysera sönder namnen vi gillar. Det enda vi har spikat är mellannamnen om det blir en kille. Men sen då? Vi har två favoriter om det blir en tjej, det ena börjar på V och det andra på K. Blir det det på V så blir det initialer V.W, rätt muppigt. Blir det det på K så börjar båda barnens namn på K, rätt muppigt det också har jag alltid tyck.
Själv har jag Cornelis rätt högt på listan, men det menar Martin är som att döpa ungen till Adolf(?) lika förknippat säger han. Och så skulle initialerna bli C.W precis som den 'riktiga' Cornelis alltså. Eller nä förreseten, han stavar ju faktiskt med V kom jag på nu, (måste komma ihåg att säga det till M).

Än så länge går ungen under namnet bebis eller Konrad. Min lillebror skulle dö av lycka om han fick en systerson som heter Konrad. Vilket nu aldrig kommer hända, men det har likt förbannat varit uppe på tapeten vid båda graviditeterna.

Och det bästa, nu har jag börjat känna små små buffar. Eller nä, buffar är kanske lite att överdriva, men små fjärtar? Fint tecken på att Konrad har det fint därinne.
Och jag mår bra, så himla bra. Nu börjar jag få tillbaka samma feel good känsla som jag hade sist. Och det gott folk, är ren och skär lycka.
Och hej rosa fluffblogg, men det skiter jag i!

4 kommentarer:

Lotta sa...

Håller med! Varför måste det vara det ultimata med en av varje?? Visserligen skulle det ha varit kul med en grabb också men när man ser våra tjejer så blir man så himla nöjd!! :o)

Så hade jag ett bra killnamn för ett tag sedan men det har jag glömt nu! *virrig*

Fifi sa...

Ja, varför måste man vilja ha en av varje?

Åh, har du börjat känna bebben? Underbart! jag kommer att sakna det sedan, när magen blir tom.

Lisa sa...

Lotta: Nä det är så himla korkat! Och så säger de att 'nä men det såklart, det blir ju mer ekonomiskt med kläder och så' (syftar på att ungen då kan ärva om det blir en tjej. Men ursäkta, men kläder, då iaf speciellt bodies, byxor och tröjor, tyckte jag att de var söta på Kajsa så borde jag ju rimligtvis tycka att det är exakt lika gulligt på en pojk oavsett färg.
Gah, vad dumt att du glömt bort namnet, vi kan nog behöva några idéer, Konrad kommer inte direkt vara aktuellt om det skulle blir en pojk. ;)

Fifi: Ja! Jag tror bestämt det, tänkte att det nog är lite tidigt men så lästa jag att det tydligen är väldigt vanligt att känna bebisen redan i vecka 16 andra graviditeten och jag är ju i vecka sjutton, så det där fladdret kan alltså mycket väl vara små små minisparkar. =)

tessan sa...

HAHAHAH Adolf! Du har fått mig att skratta högt flera gånger i dag!