2011-03-10

Onyttigheter.

Jag har precis tryckt i mig ett gäng våfflor och känner mig smått illamående. Jomenvisst, himla bra idé att både baka bullar och grädda våfflor under loppet av två dagar. Speciellt när man inte kunnat träna på två veckor. Imorgon har M dessutom lovat att ha fredagsmiddagen klar när jag kommer hem för helg runt sju, fredagsmiddag med M som kock tenderar inte att bli av det nyttigaste slaget, men ack så gott.

Nu känns det lite som det är läge för slutspurten (äntligen, efter typ en månad!) av min bok i renbäddad säng. Skiter fullkomligt i att klockan bara är strax efter åtta.

2 kommentarer:

Fifi sa...

Åh, våfflor som är så gott!
Det kanske är tur att jag inte har något våffeljärn… Däremot börjar jag snöa in lite på pannkakor med hallonsylt.

Lisa sa...

Det är magiskt gott! Det var så länge sen jag åt det att jag nästan glömt hur gudomligt det var. Grädde och hallonsylt ska det såklart vara också.
Pannkisar är inte fy skam det heller, jag är innerligt tacksam över att det går så bra att göra äggfria pannkakor så Kajsa också får ta del av dem.