2011-04-21

Om våren och Hella Hell.

Det är vår, sommar enligt vissa, inte minst om man tittar på hur folk klär sig. Igår såg jag ett par gå barfota på stan, en annan med tjock jacka, mössa och sjal. Ännu en i korta shorts med bara ben och linne. Jag själv i vårjacka och tunn sjal. Svårt det där med kläder. Min mamma sa alltid att man skulle svettas in sommaren och frysa in vintern, jag tror jag anammat det rätt duktigt. Inte minst på Kajsa, skitsvårt att veta vad man ska klä henne i, antagligen alldeles för varmt, men hellre då att jag få ta av henne kläder.
Och vår ja, grusfria gator. Jag får hela tiden påminna mig om att jag faktiskt är 28 och där med kanske inte har legitim rätt att kolla på alla söta pojkar på bräda. Men jag tror det sitter i det där, för fy sjutton vad jag dreglade efter alla tuffa skatare när jag var en sisådär 15 år. Men nu som sagt. Lite Hella-Hell varning.

Och nej, jag är inte hundra procent allvarlig, mest att jag tycker att de är så himla gölliga där de åker omkring på brädan med en cigg i mungipan och tror att de är tuffa. Det rör sig alltså inte om pojkar i den rätta bemärkelsen.

1 kommentar:

Fifi sa...

Det är så svårt att veta hur jag ska klä Elly när vi går ut, jag är ju rookie på området. När vi promenerar stannar jag hur ofta som helst och känner på hennes lilla nacke så hon inte är för varm, fatta vad jag kommer att nojja till sommaren!