2011-07-11

Att bo i hus.

Den här tiden man har till sitt förfogande ändras en del när man bor i hus har jag märkt. Tidigare både jobbade jag heltid och sysselsatte ett sjövilt barn men hade likt förbaskat väldigt mycket dötid att hänga av framför datorn och ständigt ha koll på uppdateringarna både på facebook och i bloggvärlden. Så är inte riktigt fallet längre, det finns liksom tusen saker att prioritera framför datorn. Vattna blommor, byta kläder på dyngsur unge som badat i poolen femtioelva gånger (ja hon vägrar bada naken), krafsa lite i rabatter, flytta omkring alla jävla prylar som inte fått någon bestämd plats att vara på, planera badrum, sätta upp rullgardiner.. Ja. Ett hus håller en sysselsatt helt enkelt, på ett bra sätt.
Idag har vi dessutom varit inne i stan och blivit med både diskmaskin och varmluftskompost. Jag kan inte riktigt föreställa mig lyxen i att slippa diska för hand, har nämligen aldrig ägt en diskmaskin. Men himmel så skönt det ska bli!
Nu när allt småfix är klart kan vi sätta igång med projekt badrum. Imorgon startar det alldeles förträffliga nöjet. Jag bävar.

Inga kommentarer: