2011-07-22

Kajsa goes emo.

Jag var nere i källaren och sköljde ur färg i håret i tron om att Kajsa somnat när jag hör små klapprande barnsteg utanför duschkabinen. Jag ser till min förskräckelse att ungen har svart hårfärg i halva håret. Herrejävlagud. In med ungen i duschen, skölja, skölja, skölja och panikropa på M och fråga hur tusan det kunde gå till?
Jag använde i vanlig ordning en kam att jämna ut färgen med, kammen lade jag sedan på toalettbordet på toan utan väggar. Och barnet har under tiden jag är nere i duschen, vaknat och tyckt att hon behöver borsta håret med min kam full med svart hårfärg. Helt okej att göra enligt M som inte har en jävla aning om att kammen är full med just hårfärg.
Nu kan den omöjligt ha suttit i några längre stunder, men det är ju inte helt omöjligt att Kajsa vaknar upp imorgon med svarta (eller snarare grå) slingor i sitt rågblonda svall.

Inga kommentarer: