2011-07-23

När åskan knackar på dörren.

Jag ligger i sängen och tittar ut på blixtarna som härjar där ute. De lyser upp hela himlen med bara några få sekunders mellanrum och bara en gång tidigare, för flera år sedan i Australien har jag skådat något liknande.
Jag vet inte riktigt hur nära det är egentligen men med tanke på att vi bor precis brevid ett berg så dånar det något enormt och att den där svartslingade tösen i rummet brevid fortfarande kan sova är för mig en gåta.
Att bo i hus en natt som denna känns inte helt tryggt och att sova är inte ens att tänka på. Jag får helt enkelt förkovra mig i diverse badrumskataloger tills det här ovädret dragit förbi, vilket jag hoppas det gör snarast för imorgon blir en lång dag med bröllop på schemat.
Published with Blogger-droid v1.7.2

Inga kommentarer: