2011-07-11

Ett neggo preggo.

Och när jag ändå sitter här kan jag lika gärna passa på att dra av lite gravidtjat också.
Var hos bm (vecka 31+1) idag för vanlig rutinkontroll och allt såg tiptop ut. En viktuppgång på 7 kg sen inskrivningen, ett sf-mått på 31 och ett litet pickande hjärta på 130 slag/minut.
Men alltså det här med att vara gravid, så förbannat tråkigt det är!
Gravidrelaterade saker jag köpt på apoteket senaste tiden är Novaluzid mot halsbränna och Pevaryl mot svampinfektion. Mm, jag vet så otroligt charmigt att vara preggo. Dessutom är jag inbokad till en sjukgymnast imorgon för att få tips och råd mot den här jävla foglossningen. Om kvällarna känns det som hela blygdbenet ska sprängas i bitar och om dagarna hamnar någon nerv i skinkan i kläm så det rätt vad det är hugger till så hela jag nästan faller ihop som en fällkniv.
Sa jag att jag är otrtoligt trött på att vara gravid?
När jag väntade Kajsa hade jag inte en enda åkomma och det var först när jag gick in på övertiden jag började tycka det blev jobbigt. Jo, det var ju ett bekymmer jag hade då som nu, det skrev jag om i det här inlägget.
Om det inte vore för att jag vill njuta lite mer av sommaren så fick det gärna bli september på stört, är ju dessutom himla nyfiken på vad det är för liten som bor i magen. Men trots de vitt skilda graviditeterna så börjar jag mer och mer tro att det är en lillasyster där inne. Nu har jag av ren princip sagt att jag inte alls ska spekulera kring vad det är för nåt eftersom jag i nio månader trodde att Kajsa var en liten pojke men äsch, vad gör väl lite gissningar?

3 kommentarer:

Fifi sa...

Äh, det är ju svårt att låta bli att spekulera!

Trist att du har en sådan kinkig graviditet, men nu är det ju mindre en 1/4 kvar!

jos sa...

Hoppas sjukgymnasten hade några bra tips! Jag var dessvärre så dum att jag aldrig hörde av mig dit trots att min bm tyckte jag skulle göra det både en och två gånger.

Lisa sa...

Mm jag börjar bli innerligt trött på att vara gravid nu, visst är det mysigt med alla sparkar och att man bara kan klappa lite och prata lite så lugnar den ner sig, för att inte tala om Kajsas faschination över magen. Men alla småkrämpor och allt ajajojojande börjar bli rätt tröttsamt.

Jos:Den här väldigt dumma sillen tog sig heller aldrig iväg. Kom plötsligt en väldigt massa andra "viktiga" saker i vägen som jag såg som en ursäkt till att få stanna hemma. Himla korkat så här i efterhand!