2009-06-01

Idétorka

Jag har en bror och en kusin som tar studenten nästa vecka. Jag har ingen aning om vad jag ska köpa för present till nån av dem och eftersom jag som vanligt är ute i sista minuten börjar jag få smått panik. Så snälla ge mig tips!

Kusinen är för övrigt en tjej om nån skulle komma på nån briljant idé...

Och ja husgeråd är en bra studentpresent men frågan är om det uppskattas så där på direkten eller om de bara suckar och lägger det på hög för att sedan rota fram det den dag de flyttar.

....

Själv skulle jag komma på en himla massa saker att önska mig.
Tillexempel:
Fotvård
Frisörbesök med avfärgning och färgning
En grön adidasjacka
Microvågsugn
Plattv
Laptop
Stereo
Vinyler
Ett par svarta converse
Konsertbiljetter
Biljett till Way out west

Om någon skulle tycka att jag också är värd en åtta års försenad studentpresent eller så alltså...

Just det, glömde utemöbler och stolsdynor också.

6 kommentarer:

Linda sa...

presentkort är ju kanske inte det roligaste, men jag fick faktiskt en del sådana när jag tog studenten o jag tyckte inte det var tråkiga presenter, men senare så uppskattades dom mera....det är ju inte som en pensionsförsäkring när man fyller 18 direkt! hehe
Pengar är väl inte det man har gått om när man går i skolan direkt.
kram kram

Cat sa...

Beroende på vad det får kosta:

Festivalbiljett
Alkohol
Biokort
Instrument
Resecheckar om någon av dem ska resa i sommar
Kamera
Videokamera
Något de samlar på
Dvd med favoritbandet/banden
Snygga inredningsgrejer (inga tråkiga köksgrejer som kastruller, glas, bestick och sånt. Även om det är bra att ha när man flyttar så är det inte kul att få och de kommer att tycka att du är en kärring ;))

Lycka till!

Kram

Lotta sa...

Haha, la du märke till att det var närbilder alltihop? Då syns inte ogräsen förstår du. ;o)

Lotta sa...

Och förresten....jag vet inte heller vad jag ska köpa.

Elin sa...

Inredningsgrejer funkar ju alltid! Anna har nog knappt nånting av det än så länge så det är väl en bra idé :)

t sa...

eh...eh...en naken, villig, het man??

Namnde jag att jag ar pilsk? ;)