2009-06-16

sexton år med hybris

Och appropå Thåström...

För ett par veckor sedan fick jag ett samtal ute på landet ifrån en vän som jag inte pratat med på länge.
Det här med kommunikationen hade inte gått riktigt rätt till och när hon frågade om jag skulle med till Trädgårn och ta en öl eller tio så tyckte jag att det var läge att berätta att jag är gravid.
Efter nån minut av det vanliga när var hur-pratet så kläcker hon ur sig; men du, innebär det då alltså att du hånglat med Thåström? Jag kopplade inte alls vad hon menade, men hon var inte sen med att förklara.
När vi någonstanns i tonåren precis hade träffats, jag var väl 16 och hon 18 så var jag fasligt förälskad i Thåström, och hade alltså avgett ett löfte till mig själv, att innan jag stadgar mig, blir såjävla vuxen och skaffar barn och sånt så ska jag fan ha hånglat med karln.

Håhåjaja vilka höga tankar jag hade som sextonåring!

Jag förstår inte riktigt hur hon kan ha snappat upp det här och lagrat det i bakhuvudet för att minnas till just den här dagen, jag har knappt själv nåt minne av att jag sagt det, men visst omöjligt är det absolut inte.

Men man ska väl hålla vad man lovat även sig själv så vem vet, kanske får jag chansen den 11 juli...

Inga kommentarer: