2009-06-08

Mylingar och skärgård

En arbetshelg på 36 timmar är nu avklarad, och jag överlevde den här gången också trots svåra ångestattacker i fredags.
Vi spenderade helgen ute på Mon där mina kära arbetskollegor jobbade med att vara fulla. Det hela var väldigt trevligt, svårt att misslyckas när man befinner sig i skärgårdsmiljö, med grillning, knasiga människor och sällskapsspel.
Jag vann dessutom omgången i rappakalja vilket jag är mäkta nöjd över. Kanske berodde det på att jag visste vad en myling var för något (sådant man lär sig av att titta på Emil i Lönneberga) men jag tror mest det berodde på att min hjärna var fruktansvärt trött efter midnatt och därmed lyckades frambringa de mest fantastiska märkliga ordförklaringar då fantasin flödade.
Nu har jag fått mersmak och hoppas få spela snart igen.

Jag är också mäkta nöjd över att jag bara jobbar knappt två helger till, (en i juli och en i augusti) på väldigt väldigt länge. Det känns verkligen fint. En av dessa arbetshelger ska jag dessutom åka på Skogsröjet och se Johnossi.

Har också hunnit med att göra min samällsplikt att rösta också, kändes fint. Nu kan jag fortsätta klaga på samhällets brister och orättvisor. Och något Piratparti blev det inte tal om eftersom jag hävdar att vi bör beröra lite viktigare frågor än fritt internet.

Kommande vecka ska två studentskivor (eller nåja, en eftersom de är ihopslagan) samt ett ultraljudsbesök och en helg i torpet hinnas med. Hoppet på en bra vecka är alltså stort.

Inga kommentarer: