2010-03-27

Inget sammanhängande alls.

Seg dag idag. Rolig kväll/natt igår. Här ränner man tydligen ute till tre om nätterna och försöker vara så där wild`n crazy. Martin fick vara barnvakt, tiden får utvisa hur skadad Kajsa blev av det, kanske förlåter jag mig aldrig.
Tyckte att jag förtjänade en ny mobil och köpte an alldeles röd, jättefin sak med en kamera på 8.1 mg. Det var egentligen inte jag som tyckte att jag behövde en utan min käre sambo. Jag tyckte mest att det var dyrt men å andra sidan är det ju bra om folk kan få tag på mig ibland också.
En timmes mörker med bara stearinljus var otroligt befriande så jag förlängde den där timmen till två och längtar nu mer än någonsin ut till torpet. Jag vill känna lukten av fotogen och stearinljus. (Och Ajax lemon - det är nåt som drabbat mig, måste lukta på den där jävla Ajaxflaskan i tid och otid.)- Men helst fotogen, att efter att ha suttit ute alldeles för länge komma in till ett uppvärmt litet torp och tända upp med fotogenlampor. Gå ut och borsta tänderna. Dagg i gräset. Bädda ut bäddsoffan. Blåsa ut ljusen och somna till total tystnad.
Snart. På torsdag är det april, jag ser ljuset.

2 kommentarer:

Anna sa...

Var Martin BARNVAKT??? ;-)

Har du köpt en sån mobil som jag hade innan jag slarvade bort den? :-P I så fall så är den ju super! Korten blir jätte fina!

martin sa...

Haha japp, han fick den stora äran att vara hemma alldeles själv med Kajsa, och då är man ju tydligen barnvakt även när man är pappa. Undrade mycket över hur vida han verkligen skulle klara av det där utan en kvinna i huset... ;)

Ja samma som du. Jag sa det, att ska jag ha en ny så ska jag ha en som Anna och så blev det. Ja kameran är helt makalöst bra, svinbra för mig som glömmer kameran i tid och otid.