2010-03-13

Ordbajs delux

Min kille gör vad män gör bäst, det vill säga dricker öl, spelar tevespel och blir full med andra män. Jag är med andra ord själv hemma med en påse chips, en burkcola och en Kajsa. Tanken var att jag skulle ringa en vän för att se mello. Men ska jag vara uppriktig hatar jag mello och jag är svintrött. Den där satans mello hade jag bara kollat på för att få gott sällskap men jag är för trött för att sällskapa.
Igår var en fin kväll. Vi var på dejt jag och Martin. Käkade gott och gick på bio. Alice i underlandet. Svinbra. Kajsa hade barnvakt för första gången, svinbra det också. Skönt, då vet man att det funkar liksom. Hade tydligen varit på strålande humör hela kvällen. Kräkts i Evas klyka och kissat i soffan. Bra så. De ville i alla fall att vi ska deja fler gånger så de får ha henne för sig själva. Vi kommer nog få hitta på saker varenda kväll för att göra alla barnvaktsvilliga nöjda.
Idag har jag gjort många saker, bland annat hängt i en solig Ljurapark där Martin och Jon insöp våren med en varsin punkis på en bänk mitt i snön. (Hej A-lagspappor!)
Nu ska jag göra det jag gör bäst; försöka natta en bebis genom att sjunga byssan lull med egenkomponerade verser.

Tackohej.

2 kommentarer:

H sa...

Ja! Dejta mer! Jag vill barnvakta! :)

jos sa...

Och heja a-lagspappor! Det är ju hursomhelst så mycket tuffare att supa än att göra en plura haha.