2011-01-08

Lördag.

Eftersom jag blivit lite besatt av tanken på ett välfyllt sparkonto som helst ska täcka allt ifrån Berlinresor, helt ny garderob till husköp så har jag tagit på mig två extrapass i veckan. Det ena i torsdags och det andra idag. Nu tänker jag inte att två helgpass på en vecka ska ge några revolutionerande resultat, men det är åtminstone en början.
Nu är jag omåttligt tacksam över att pappa ringde igår och tyckte det var dags att Kajsa låg över hos dem inatt. Jomenvisst tänkte vi.
Nu ska jag ikläda mig myskläder, gubbvila en stund och sen dra ett avsnitt The Wire. Sen står bio och libanesisk mat på schemat, och det bästa av allt; sovmorgon. Fint som snus ska det bli. I vanliga fall ska vi jämt hålls och dricka öl när Kajsa sover borta, vilket ofta leder till att man inte alls känner sig utvilad dagen efter. Men imorgon så, åh längtar redan. Och lång lyxfrulle med (går)dagens tidning i lugn och ro. Mmm.

1 kommentar:

Fifi sa...

Åh, the Wire, jag är avundsjuk!

Jag fegade ur idag, men en vacker dag ska jag våga. Men en skogshuggaraktig morgonrock, det skulle vara något!