2011-01-29

Lördagsgnäll.

Illamående, trött och smågrinig.
Jag kan inte bestämma mig för om jag ska gaska upp mig, måla på lite läppstift och dra några drag med kajalen och gå iväg på en eftermiddagsfika och hoppas på att illamåendet försvinner med hjälp av skratt, fina vänner och skitsnack. Eller om jag helt enkelt ska fortsätta dagen med självömkan i soffan och emellanåt gå ut i köket och titta på den fina buketten tulpaner som jag faktiskt slog till med i förmiddags.
Just nu lockar nog det senare alternativet, det är trots allt lördag och filmkväll, då är det liksom omöjligt att tjura några längre stunder. Men ack vad jag kommer ångra att jag missade Lindas blixtvisit.

Jag är medveten om att det är väldigt mycket trötthet och illamående just nu, men det känns lite svårt att bortse från det när det enda jag egentligen vill göra är att ligga i fosterställning i sängen. Men jag inser att det inte skulle vara speciellt hållbart och på sikt skulle jag nog inte alls må särskilt mycket bättre av det.

Inga kommentarer: