2011-05-16

Korvjävel.

Jag sitter upp för första gången på snart ett dygn. Efter att ha ätit en sketen liten korv på Sibylla igår så har vi varit liggandes både jag och Martin. Skyttetrafik till toan. Hela jävla magen har vridits ut och in. Magsmärtor från helvetet. Jag har under ett dygn önskat att jag kunnat skära loss magen någonstans strax under bröstet och lägga undan skiten tills det onda gått över. Samtidigt har jag bönat och bett om epidural. Smärtan var nämligen så stark som jag vill minnas att mina värkar var. Ett tag trodde jag till och med att det var tal om en på tok för tidig förlossning. Ja alltså, ni hör ju. Det har varit ett litet helvete.
Kajsa som inte åt av den elaka korven klarade sig och har varit pigg som en iller medan hennes föräldrar låg och gnydde i soffan. Uh, hemsk kände jag mig! Den där sötmojen till unge begrep att allt inte var som det skulle och kom med en varsin napp och gosedjur till oss och klappade lite på våra kinder. Gölligt värre!
Imorse lämnade M Kajsa på dagis eftersom vi insåg att vi skulle vara rätt oförmögna att ta hand om henne idag. Vi kräks liksom bara av att tänka mat, så ska vi stå och laga mat, ge Kajsa mat, leka och busa. Skulle. Inte. Funka.
Men nu har jag druckit ett glas blåbärssoppa och käkat en rostis, nu börjar jag se livet lite ljusare igen.

3 kommentarer:

jos sa...

Skönt att ni är bättre! Jon undrade om ni hade ringt och klagat. Vi tänkte att det kanske kunde leda till en himla massa gratiskäk. Å andra sidan kanske mat från samma ställe inte är vad ni suktar mest efter just nu..

Fifi sa...

Men fy vilken hemsk matförgiftning! Stackars er, men vad bra att ni har en sån göllig unge som tar hand om er!

Lisa sa...

Jos: Jag ringde Sibylla och berättade läget, att vi med största sannolikhet ätit en väldigt elak korv där, kanske inte främst för att få gratismat, utan för att få dom uppmärksamma på problemet. De erbjöd oss dock någon form av kompensation, oklart riktigt vad det var, men jag avstod. Sibyllamat är nämligen det sista jag vill tänka på just nu. Å andra sidan hade det ju suttit fint med lite gratisglass i sommar. =)
Fifi: Ja urk vad virdigt det var! Jag är magsjuk så sällan att när jag väl sitter där över toastolen så förundras jag över hur jävla vidrigt det är. Och hur synd det är om mig. Haha.