2011-05-10

Labilt.

Det är i regel jag som sköter alla samtal till diverse försäkringskassor/hyresvärdar/kommuner och alla andra viktiga (och mindre viktiga) samtal man måste ringa. Men med tanke på mitt hormonella läge så känns det som vi måste fördela upp det här lite annorlunda framöver. Och med att fördela upp annorlunda menar jag att Martin får ta på sig alla samtal hädan efter.
Nu har jag nämligen suttit i en kvart ungefär och lipat över att jag blev så förbannat dåligt bemött när jag ringde vår hyresvärd. Likadant om jag ringer och blir osedvanligt bra bemött och får prata med någon som låter så där vansinnigt snäll som man bara vill krama, då är jag också nära på att ta till lipen.
Känns rätt onödigt att dra ner mitt humör på botten bara för att jag fick prata med en snorkig tant som inte vet hur man bemöter kunder såhär en strålande solig dag. Tack och lov så pendlar ju humöret som sagt rätt friskt, så lite musik på det här medan jag städar lägenheten så ska jag nog komma igen snart.

Inga kommentarer: