2011-05-13

Nytt försök.

Men vad hände? Vart tog mina inlägg vägen? Ett som redan var publicerat och två som inte ens kunde publiceras?
Äsch, det var bara gnäll oavsett. Det ena handlade om hur precis värdelös min start på dagen var. Om hur det var att lämna en superledsen Kajsa på dagis, om hur man känner sig då när man bara lämnar henne. Spelar ingen roll hur mycket dagisfröknarna(förlåt, förskolelärarna) intygar att det går över en minut efter att jag gått. När man har en unge som klänger sig fast runt ens ben och skriker helt förtvivlat känner man sig rätt kass som måste gå därifrån. Och så fortsatte det med stressen till jobbet, att glömma matlådan hemma, svettas ihjäl på cykeln och komma till jobbet som ett jävla nervvrak fem minuter för sent.

Tack och lov är det fredag och både jag och Martin slutade tre. Hämtade hem en betydligt gladare Kajsa från dagis och fortsatte dagen med kalas. Också det bästa, ett samtal om att vi får tillgång till huset om redan tre veckor. Tre veckor går galet snabbt och vi har inte ens börjat packa. Herregud. Och så sa dom ännu en gång att dom satt potatis till oss så vi har färska knölar lagom till midsommar och att jordgubbslandet är fixat, för det var ju klart att Kajsa skulle kunna få plocka färska gubbar i sitt nya hem. Maken på snälla människor!

Nu ska jag försöka få en övertrött unge i säng och sen ska jag hoppas på fotmassage och njuta av ledig helg.
Hepp hepp!

2 kommentarer:

Fifi sa...

Men gud vilka snälla människor! Snacka om att ni kommer att känna er välkomna i nya huset!

Fifi sa...

Hehe, när jag var bakfull brukade jag gilla att kolla på GG, jag blev så lipig då också så det var ungefär vad jag klarade av :)