2011-05-11

Preggoprat.

Idag vankades det bm-besök. Känns lite som en evighet sen jag var där sist och det är det ju nästan också. Hela tre månader. Allt såg bra ut, bebishjärtat slog som det skulle, värdena var som de skulle och magen växte som den skulle. Klart godkänd alltså. Från barnmorskan. Själv ser jag det lite som ett nederlag att jag gått upp 3,5 kg. Nu är det kanske inte jättemycket i sammanhanget, men med tanke på att jag gick ner så himla mycket de första månaderna med Kajsa så hoppades jag lite på samma sak nu. Å andra sidan så innebar den här graviditeten inte ens hälften av den omställning min kropp var med om då. Och det såklart, mitt sockersug den senaste tiden har inte varit att leka med och om man ser till den Ben & Jerryglass jag tröck i mig i måndags med både cookies och grädde på så är det kanske mer konstigt att det inte rör sig om typ tio kilo. Hur som helst, det där sockerätandet får ta slut nu. Basta!

1 kommentar:

Fifi sa...

Jag tyckte att det kändes så konstigt när det var ett sådant långt glapp mellan BM-besöken, det kändes lite som om jag bara var smyggravid.

3,5 kg är ju pyttelite!