2011-09-08

Göra nytta.

I förmiddags fick jag ännu ett problem uppkört i fejjan. Men jag ba, jaha då får vi väl lösa det då.
Tror jag byggt upp en mur omkring mig som gör att jag inte riktigt kan ta till mig mer motgångar just nu, annars har jag bara blivit så van vid problem att jag måste tackla dem på något annat sätt än att bryta ihop.
Nu satt jag i bilen på vägen hem och peppade mig själv med positiva tankar, försökte komma på lösningar till problemet istället för att grina och tycka synd om mig själv, vilket jag ju gjort tillräckligt den senaste tiden.
Och det där med positiva tankar var himla bra för när jag kom hem satte jag igång med att slipa väggar och tak samt måla skiten med Electric - Leila K på högsta volym (så högt det nu går på laptopen, helst hade jag velat att rutorna skallrat. Har jag sagt att jag vill ha en ny stereo?) Men nåja, det kändes som det enda rätta. Och nu mår jag bra, att göra lite nytta var nog precis det jag behövde. Och Leila K, alla behöver Leila emellanåt.

Inga kommentarer: