2011-09-05

Vecka 40 (39+1)

Igår klev jag rätt in i vecka 40, bara sådär. Imorgon vankas det sista inplanerade bm-besöket men mest troligt är väl att vi får boka in ett till.

Det här med magbilder har inte riktigt varit min grej, två stycken tror jag att jag bjudit på under hela resan och det får nog räcka så, känns fullt tillräckligt att berätta att den är svinstor.
Härom dagen fick jag ställa om ratten i bilen. Igår lät jag en stövel bli liggandes mitt på köksgolvet för att jag inte orkade ta upp den och i fredags grät jag över att jag inte kunde kavla ut pizzadegen ordentligt. Nådde inte.
Och bristningarna, herregud. Dom talar vi inte ens om.

Men annars? Jo då. Kroniskt trött och liknar ett hålögt monster med ett jävla humör.
Annars så är det fint. Jag slipper åtminstone springa upp och kissa om nätterna.

5 kommentarer:

Johanna sa...

Spännande! Hur många veckor är det nu det ska gå innan bebisen ploppar ut? *oerfaren på detta område*

Och tycker att du ska låta alla stövlar ligga, är man jättepreggers behöver man inte göra nånting! Det kommer iaf jag köra på den dagen jag är där. Verkar mer praktiskt att någon med normal mage plockar upp grejer från golv.

jos sa...

Alltså det är ju så sjukt nära nu, jag går som på nålar här och bara väntar på bebissms :) Jag visste inte ens att man kunde ställa om ratten på bilen, hade jag ju kunnat slippa att fastna så fort jag skulle ur bilen där i slutet av maj.. Heja och heja och lycka till om det drar igång :)

Cat sa...

Spännande, det kan ju verkligen hända när som helst nu. Lycka till!

Fifi sa...

Men oj, hur hamnade du i v. 40 helt plötsligt? Gud, vad spännande det är nu! Och låt stövlar ligga och ta det lugnt nu!

Lisa sa...

Johanna: Stöveln låg kvar tills jag fick säga till M att ta upp den. (Med en menande fråga om han tycker att stövlar hör hemma på köksgolvet.)
40 fulla veckor räknar man att en "normal" graviditet varar. +/- två veckor. För min del är det alltså beräknad förlossning på söndag.
Fifi: Jag vet inte alls hur det hela gick till, makalöst fort har det gott!

Och tack hörrni för lyckönskningarna!