2012-02-10

Hej hej dagboken.

Idag kom dagen då jag började nosa lite på verkligheten. Jag har varit på personalmöte och träffat mina arbetskamrater för första gången på ptja.. en evighet ungefär. Det var ju himla kul på alla sätt och vis faktiskt, och trots vissa dispyter mellan några få så har jag faktiskt glömt bort hur kul vi har det när vi träffas alla tillsammans. Om en månad kör vi igång - delade veckor från och med 1 mars, och ja, rätt peppad faktiskt. Ska bli skönt att få komma bort och iväg lite, känna sig saknad och behövd på samma gång. Att både få ha kakan och äta av den samtidigt. Skönt att låta M bära ansvaret för hemmet ett par dagar i veckan.

Annat stort är att lilleman ikväll ska ha sin första barnvaktspremiär. Vi slår på stort och låter honom (och storasyrran) sova borta hos morfar.
Själva ska vi hinna med en dejtingöl, sen ut på varsitt håll för att sedan mötas upp och åka tillsammans hem för att sedan sova ostört hela natten och sova tills vi vaknar alldeles av oss själva och så ska vi äta frukost och läsa lördagstidningen OSTÖRT.
Jamen varsågoda för detta dagboksinlägg, men ni förstår - jag är peppad till tänderna.

En sak till: Tycker ni jag är fasligt egoistisk när jag låter K ligga på soffan och sova lite middag medan jag piffar mig? Jag menar, i vanliga fall har hon ju slutat med det för att lägga sig skapligt om kvällarna och sova hela nätterna. Men nu tänker jag att pappa borde vilja få ut så mycket som möjligt av Kajsas vakentid när de ändå är barnvakt liksom. Ehm?

Dagens pepplåt, en goding från 95. Varsågoda igen:

10 kommentarer:

Johanna sa...

Låter grymt, ha en härlig kväll!

Lotta sa...

Ha det så kul!! :o)

Mama Bear sa...

Så länge ungen inte mår dåligt av det tycker jag att det är helt okej.

Ha det så trevligt!

Maria sa...

Underbart! Ha en fantastisk kväll!! :)

Josefine sa...

Det hade jag också gjort! Hur ofta får man tid till att bara stå och sminka sig i lugn och ro. Hoppas det blir en grym kväll och att sömnen är magisk och att morgondagens kaffe (eller vad ni nu dricker) smakar guld och att det ger en massa energi med vila. Det VET jag att det gör!

Sus sa...

Haha! Du är för kul. (Det sista stycket!)

Fifi sa...

Delade veckor måste vara det ultimata, önskar att vi kunde ha det så!

Ha det riktigt kul ikväll, förstår att du är superpepp!

Omentjej sa...

Ah vilket härligt inlägg, blir ännu mer pepp av att läsa det! Kul med utekväll både ihop och för sig själv, låter helt ultimat. Och den låten, underbart! :)

Miss Upsey Daisy sa...

Jag älskar "common people". Hur kan man inte bli glad när man hör den?

Duktiga Tjejen sa...

Åh, hoppas dejten och allt blev great! Och bra att du är peppad inför jobbet. Det underlättar ju till tusen, om man så säger.