2012-02-01

Hur det går till när vi ska enas om tapeter.

Ja alltså, tapeter är ett rätt hett ämne här hemma och är ständigt på tapeten (ursäkta). Men H E R R E G U D så många det finns att välja bland.

Jag: Den här! Svinsnygg! *Pekar på skärmen*
M: Men vi ser ju skog ifrån vilket fönster vi än tittar, då behöver vi ju inte ta in skogen?
Jag: Nähe okej, den köper jag. Men den här då, den skulle bli skitsnygg!
M: Men gult!? Hela huset är gult, räcker inte det?

Osv osv osv...

Sen packade vi in oss i bilen för att åka in till en tapetaffär, för jag vet inte, men det kändes som det skulle gå lättare om man fick känna och titta på dem irl så att säga. Och hör och häpna, det gjorde det visst också.
Vi föll pladask för den här snyggingen.
Problemet? Svindyr. Såklart. Vi lär oss aldrig att kolla prislappen först, men alltså turkost och rött (som ju våra köksmöbler är) råkar ju vara min bästa färgkombo, så kanske blir det dem ändå. Två rullar liksom, allt som krävs.
Och just som jag skriver det här visas Åhlénsreklamen på teven, den om att mycket färg i hemmet är bra. Att det får igång kreativiteten osv.
Det avgjorde nog saken.

16 kommentarer:

Lotta sa...

Ååååh, den tapeten skulle passa perfekt hemma hos er ju!

Johanna sa...

Galet snygga alla tre! Kommer be DIG tycka till när jag ska välja tapeter nästa gång!

Art By Tina - Konst & Fashion sa...

Färg mår man bra av! Det där med att välja tapeter är galet svårt. Vi kör för det mesta färg istället - enklare att måla om när man tillslut har tröttnat - för det gör man ju faktiskt. Man behöver förändring lite då och då.

Josefine sa...

Skitsnygg!!! Bra val. Alla var fina. Det är så jäkla svårt med tapeter. Vi har bara lyckats enas om en än så länge. Som ska vara i barnens rum. Gissar att det blir svårare när det är till vårt eget rum.

Duktiga Tjejen sa...

Den sista = snyggast! Like, like.

Jag är så himla tråkig när det gäller sånt där. Typ vita, målade väggar rakt av. Fast sen gillar jag färgstarka tavlor på det, förstås.

Bloggande 4barnsmamma sa...

Haha! som lite hjälp på traven då! Vad bra:)

Nea sa...

Haha ^_^ Han hade bra argument iaf, här hemma låter det bara:
Kim: Nej
Jag:Varför?
Kim: Den är ful!

Haha >.<

Maria sa...

Vad kul att jag såg den där Åhléns reklamen precis innan jag läste inlägget! ;) Galet snygga tapeter, det kommer att bli grymt!!

Jennie & FrökenFlis sa...

den ni kanske väljer va ju jättefin! Och jag bävar för den dagen vi ska behöva tapetsera, jag kommer inte kunna bestämma mig haha ! :D

tack för din kommentar! Ja, än så länge håller vi oss påstabila men inte friska ännu, och jag hoppas det inte bryter ut i något värre ;(

Och ja, som tur är så blir inte min dotter så grinig när man tar upp henne, jag tycker bara synd om henne för hon är så trött och orkar knappt stå på sina ben.. :P

Hoppas ni haft en fin dag ! Kramar

Fröken K sa...

Mycket bra smak skulle jag vilja säga, alltså mycket, mycket!!! (Det är den tapet vi köpt till vårt kök/vardagsrum, fast vi mesar oss med svartvit då).

Fifi sa...

Haha, det är nog tur att jag och Niklas inte har kommit oss för att tapetsera om än, för vi kommer ALDRIG att kunna enas om en tapet! De han väljer kommer jag tycka är tråkiga och färglösa, de jag väljer kommer han tycka är för mycket...

Lisa sa...

Lotta: Åh tror du det? Jag är också rätt säker på det, men man vet ju aldrig.

Johanna: Hihi ja det finns verkligen galet mycket att välja på. Och vänta med att säga sådär, vi har inte sett hur det blir än. =)

Tina: Vi har också alltid haft färg förrut, men nu ville vi ha något med mönster på.

Josefine: Det värsta är att vi har tre rum kvar att enas om. Herregud. Kan vara starten på en separation det här.. ehm.

D T: Jag har också alltid varit tråkigt och kört på mest vitt. Men nu känner jag att vi måste ta ut svängarna lite.

Om 4barnslivet: Ja precis, all reklam är inte av ondo. =)

Nea: Jag håller med dig där faktiskt, och det gjorde att jag inte helt tappade fattningen och blev vansinnig. Hehe

Jennie: Tack, och tack själv. Nä galet svårt är det. Därför tänkte vi att vi struntar i priset, det får lite kosta vad det kosta vill när vi bägge föll pladask för den.

Fröken K: Men haha, vad är oddsen på det? Av alla sjuttioelva miljoner som finns att välja bland.
Men jag kan ju bara konstatera detsamma då, att ni också har himla bra smak. Den svarta är också toksnygg, stod och klämde på den också men vi hade ju trots allt bestämt oss för färg.

Fifi: Nä som sagt, när vi väl hittade en att enas om så är det ju lika bra att slå till, oavsett pris. Det värsta är att vi har tre rum kvar.. Hua.

Anonym sa...

Gillade ALLA men den sista var nog favoriten ändå! Vad fint det kommer att bli, visa bilder sen då ni har den på väggen! :)

Sandra sa...

Var glad att ni KAN enas, och var glad att han ens vill ÅKA och titta på tapet. Vi håller på att välja möbler till vardagsrummet och låt oss hoppas att vi enas innan nästa PMS period. Phew....

Lisa sa...

Träningslyckan: Ja då, när de väl sitter på väggen och golvet är slipat så kommer det nog komma upp nån bild. =)

Sandra: Haha, oj då är det så illa? Ja då ska jag inte klaga, fast å andra sidan kan du ju göra lite som du vill då ju, slippa ta hänsyn till hans smak. Hihi

Sandra sa...

Sant :-)