2012-02-12

Note to self:

Lägg inte ut en annons på Blocket när du tappat rösten pga förkylning/feströkning/mycket prat. Risken (chansen?) är liksom rätt stor att någon främling ringer och vill prata, fråga massa petitesser som hur länge vi haft vaggan och såna saker. Och när du sen får exakt den frågan, svara inte: vi köpte den till vår dåvarande dotter för lite drygt två år sen.
Dåvarande. I tell you, M som gått och lagt sig men hörde samtalet skrattade så han väckte Vidar. Stackars tjej, hon visste inte riktigt vad hon skulle säga och jag ville bara få samtalet överstökat eftersom jag med nöd och näppe kunde göra mig förstådd, så jag insåg inte ens vad jag sagt förrens jag lagt på luren. Tänker att hon tror att jag med dåvarande menar att vi hade en dotter men som gått bort. Eller jag vet inte. Men vi kan väl säga att jag inte har en aning om vart jag fick ordet ifrån.
Det finns kanske en anledning till att hon aldrig hörde av sig närmre idag...

12 kommentarer:

Fifi sa...

Haha, jag skrattade till så jag råkade spruta ut te över hela mig!

Johanna sa...

Hahahaha, skrattar här också. Underbart!

Trillingnöten sa...

Hahahahahahaha!!! Schaisse! Vilken chock för tjejen. Vad ska man tro?

Nyfiken Alltid sa...

Haha, underbart!

Omentjej sa...

Haha, ibland styr man inte riktigt över orden som hoppar ut ur munnen... :D

Duktiga Tjejen sa...

Gud, är det bara jag som inte skrattade utan tycker att det lät riktigt sorgligt?! Min barnmorska berättade just idag att hon förlorat ett barn. Mina hormoner kanske inte riktigt är som de ska ;)

Bloggande 4barnsmamma sa...

Haha! Låter nästan som något jag skulle kunna säga:)

Lala sa...

Ha ha !!! Ibland har man inte en aning om vad man säger bara;-)

Sus sa...

Förstår att ni tyckte att det kanske lät fel och kul, men som DT så hade jag som köpare fått asdåligt att vara om någon sagt så.. hade också tolkat det som om barnet hade dött... :p

Maria sa...

Haha! Det lät ju himla kul, men samtidigt hemskt..

Lisa sa...

Nä alltså jag vet verkligen inte hur jag fick till det så illa när det enda jag ville få fram var att vi köpte den för två år sedan till våran dotter. Men ack så fel det blev.

DT: Jo det är det. Jag blev helt vemodig när jag skulle sova, tänkte att det skulle ge otur med sig. Usch. Inte konstigt som sagt att hon inte ringde upp, hon tänker väl att vi hade en bebis som gick bort i psd eller nåt. Hemska tanke.

Jojjo sa...

Helt fantastiskt kul, hon måste ha blivit totalt chockad! Och nej, jag hade nog inte heller hört av mig igen om jag trodde att vaggan tillhörde ett dött barn, haha