2011-08-03

Fler facebook-idioter.

"Jag efterlyser en arisk kvinna till hemhjälp och diverse andra tjänstärenden."

Jag fick en jävligt bitter smak i munnen och jag liksom fylldes av avsky när jag läste den uppdateringen tidigare idag. Här har jag alltså med jämna mellanrum rensat ur min vännerlista och nu trott att den var fri från idioter. Men nej. Jag funderar över hur en människa jag trott mig veta någorlunda mycket om (eller nåja, nu var det ett antal år sedan vi sågs, men ändå) kan besitta sådana åsikter att man kan printa ner såna ord till en mening och sedan publicera på facebook. Och så kräktes jag lite vid tanken på att jag haft en rätt rejäl crush på den här snubben mellan mitt x och M. Hur i hela friden gick det till?
Jag orkade inte ens formulera en vettig kommentar, utan skrev bara att jag sällan skådat en så korkad status, att han är rätt jävla dum i huvudet och att han raderas från min vännerlista omedelbums. Direkt efteråt fick jag svar från en snubbe som skrev att det tydligen var en del som helt saknade humor (och syftade på mig).
Alltså herregud.
Jag raderade snubben direkt, vilket jag ångrar lite nu i efterhand, hade varit intressant att se de följande kommentarerna..

5 kommentarer:

jos sa...

Visst blir man trött? Jag läste en liknande för ett tag sedan och kände bara om personen att "ja, det finns en anledning till att vi inte setts sen högstadiet".

i min lilla lilla värld sa...

Det gjorde du fan rätt i!!

Fifi sa...

Va? Seriöst? Vilken jävla idiot!

Anonym sa...

Åh, vilka idioter det finns!

Lisa sa...

Ja jag var mållös! Skrämmande att man haft såna idioter som vänner på fb utan att veta om det..