2011-08-05

Utan att tänka efter.

Jag sopade ner lite brödsmulor på golvet förut när vi åt (vi är inte så petiga här hemma och det är långt till disktrasan). Kajsa kontrade genast med att sopa ner hela underlägget med både full mattallrik och vattenmugg på golvet.
Vad ska man säga när man själv gjort exakt likadant liksom? Säga att det är lite skillnad på en hel måltid och några brödsmulor tror jag inte riktigt biter som förklaring.
Jag vet inte, men har jag hört något uttryck som säger att barn inte gör som man säger, utan gör som man gör? Annars tar jag nog patent på det, för det är i sanning himla klokt sagt.
Published with Blogger-droid v1.7.4

2 kommentarer:

jos sa...

Jag gjorde något liknande häromdagen, kastade en dålig ärta i vasken ifrån bordet. Klart att Milo var snabb att haka på, var ju mycket roligare att kasta maten än att äta den..

Lisa sa...

Haha ja såklart det är det! Speciellt när mamma spelar i samma liga, inte så ofta det händer. ;)