2011-08-30

Om badrummet som inte är något badrum.


Det här är alltså vårt badrum.
Tycker ni att det förändrats mycket sen den förra renoveringsbilden?
Nej, tänkte väl det. Det har det inte heller. Eller egentligen tillkommer det lite grejer varje dag, men det är inget som syns. Elen är så gott som dragen till exempel och reglar på plats och sånt skit. Men det där kaklet, mattan, handfat och badkar - sånt som utgör själva badrummet - det känns just nu rätt avlägset.
Men, det finns hopp hör och häpna. Med en jävla massa skopor tur kan rörmokaren påbörja sitt jobb nästa vecka. En dag så är han klar har han sagt. Och direkt efter det kan mattläggaren/kakelsättaren infinna sig. Hans jobb handlar kanske om tre, fyra dagar ungefär.
Och kan man räkna åtminstone lite så kan man dra slutsatsen att det finns en liten, liten chans att badrummet står färdigt till bebis ankomst.
Den lilla pessimisten inom mig säger dock att jag kommer få bajsa på en campa potti efter förlossningen hur mycket jag än kniper. Ty är det något jag lärt mig av det här så är det som dom säger - en renovering tar alltid längre tid än vad man räknar med.
Men ändå, låt oss hoppas!
Published with Blogger-droid v1.7.4

3 kommentarer:

Josefine sa...

Jag håller tummarna! När de väl satte igång hos oss med själva ytbygget gick det på nolltid.

Fifi sa...

Hoppas, hoppas det blir klart snart!

Äh, det är väl inte helt självklart att det är Katta Kvack som ligger bakom Bjooti!

Lisa sa...

Tack!
Ja jag har förstått att det går undan när de väl sätter fart, bara hoppas att de gör det nån gång..