2011-08-16

Om en tisdag.

Efter en natt som till större delen bestod av att lägga pussel (med knoppar, så ni vet vem som ville att jag skulle lägga pussel mellan 03:15-05:50) får jag här se mig slagen som pusselläggare, ungen kan nu mera lägga det där med förbundna ögon. Pigg unge på snart 2 år vs trött mamma på 28 år 1-0.
Jag tog därför tillfället i akt att springa på stan efter att ha lämnat av flickebarnet på dagis för att köpa ett nytt.
(Och apropå dagis, när K fick se det nyrenoverade dagiset, kompisarna och fröknarna - vilket glädjetjut! Och vilken lycka för en mamma som velat fram och tillbaka!
((Och ja, första dan idag och inte förra veckan som var planerat då det var kaos på dagiset efter renoveringen.))

Och vet ni mer? Jag passade på att ta en lunchdejt med min kille! Vilken oanad fin vardagslyx att bara gå ner på stan på tu man hand och sätta sig och äta god lunch i solen. Och så välbehövligt! Nu har vi spikat lunchdejt en gång i veckan tills vidare, hurra för det!

Tanken var sedan att jag skulle montera vagga, bädda vagga och göra rent liggdelen till vagnen. Men en obäddad säng är rätt oemotståndlig när man kommit hem från en shoppingrunda och lagt pussel hela natten. Så ehm, inget vettigt gjort idag alltså.

Okej, fem utropstecken i ett inlägg borde tyda på ett positivt inlägg för omväxlings skull? (Jag orkade ju inte ens gnälla över frånvaron av sömn. Hmpf.)

2 kommentarer:

Fifi sa...

Det där med lunchdejter varje vecka låter väldigt fint!

Lisa sa...

Ja, det gäller att passa på när man får lite tid över. Blir inte så mycket av kvalitetstid just nu, så en timme här och där blir iaf lite. =)