2012-03-13

Folk alltså.

Jag blir så jävla trött på dem.
Eftersom jag har tillbringat dagen i ett zombieliknande tillstånd har jag hängt en del framför datorn.
Ingen har väl lyckats undgå facebooksidan "Ta håret tillbaks!" Eller? Jag har det åtminstone inte. Definitivt inte. Jag har en kompis som har gillat vartenda foto som folk lägger ut på sina håriga armhålor. Nu är det inget fel på att gilla en sån sak, men varenda bild hon gillar kommer ju upp på min sida (kan man få bort det på något sett? Nån som vet?), vilket väcker min nyfikenhet när jag ser alla kommentarer bilden får.
Och alltså. Herre. Gud. Jag. Blir. Så. Trött.
Har ni sett hur elaka folk är? Hatet de känner? Alla jävla snubbar som vräker ur sig kommentarer som "fy fan vad vidrigt!" "Du kommer aldrig få ligga!" Samt
"Alla extremfeminister är så jävla fula och äckliga, ni har fått för lite kuk för ingen vill ligga med er"
Osv osv osv osv osv..

MEN VAD FÅR ER ATT TRO ATT DE VILL LIGGA MED ER DÅ, FÖRBANNADE IDIOTER?
Vill jag skrika. Men jag sitter och blir trött på mänskligheten istället. Eller mänskligheten, på män snarare. Eller okej, idioter. Mangrisar.

Att en enda hårig armhåla kan bringa fram så mycket hat hos folk. För att armhålan råkar tillhöra en kvinna. Är det inte helt galet? Galet och alldeles förbannat skrämmande.

15 kommentarer:

Sus sa...

Jo du slipper se hennes gilla/kommentarer om du för markören över hennes namn och går in på prenumerationer och klickar bor det du inte vill se. :)

k. sa...

Word!!

Maria sa...

Håller med dig! Galet.

Sandra sa...

Ha! Skrev också ett inlägg om det här nyss innan jag läste det här.
Håller med dig helt. Blir skogstokig igen nu.

Josefine sa...

Facebook alltså. Denna ständiga bytta av irritationsmoment och idioter.

Josefine sa...

Det är också lite som när gamla homofobgubbar gnäller om bögar och säger sånt som "nä fy fan det är äckligt med bögar, men dom får väl finnas om dem inte rör mig" och man tänker "men herre gud det finns INGEN som skulle ens peta på dig med en pinne! inte ens om de fick betalt!"

Hanna sa...

Det är helt sinnes vilka känslor lite hår kan väcka. Jösses, man blir ju lite mörkrädd.

Sv: Haha, ja kollar man hockey så är man automatiskt tillåten att äta chips på alla möjliga veckodagar. Och man får ha dip till!

Jag/vi resonerar som dig/er, att det kan ge trygghet åt dem båda. Vi vuxna delar ju gärna rum, varför skulle inte de små vilja göra det? Dock får man väl anpassa lite efter rådande sömnvanor, men jag hoppas att vi kommer kunna flytta in Liten direkt in till gemensamt rum när han/hon ska flytta ut från vårat. Tack för din kommentar och dina tankar!

Nina sa...

Jag satt också och kände mig alldeles matt i går över hur mänskligheten står och stampar. Jag var genuint chockad över att folk har mage att yttra sina bakåtsträvande åsikter offentligt. De borde verkligen skämmas.

Men så läste jag Hanna Fridéns inlägg om det (du kanske såg att jag länkade till det) och hur hon suttit i timmar och mailat idioter på nätet och kände mig genast lite mer hoppfull.

Nyfiken Alltid sa...

Skrämmande är ordet...

Christeö sa...

Jo, det är helt galet och alldeles förbannat skrämmande. Att folk ens orkar bry sig, liksom. Bättre om alla bara sköter sig själva.

Duktiga Tjejen sa...

Fyfan. Märkligt dock att INGEN av mina kontakter har lagt ut en enda bild eller skrivit en enda kommentar om det, har ändå ganska många på FB. Rätt skönt, tycker jag. Gud vad folk reagerar över detta och skriver skriver skriver. Tyvärr inget nytt att det finns alldeles för många idiotiska mansgrisar.

Mama Bear sa...

Jättebra skrivet!

Fy fan för dessa kvinnohatande små svin. Nackskott tack.

Filippa sa...

Ja, fy fan vad trött jag blir. Läste du Hanna Fridéns text om detta?

Anonym sa...

Word!!!!

Lisa sa...

Jag blir alldeles kall när det går upp för mig att det myllar av såna här idioter. Jag är nog rätt naiv annars tror jag..
Läste Hanna Fridéns text nu i efterhand, och herregud vilken kvinna! Min nya idol, helt klart! Skrämmande dock att ingen av alla hon mailade var benägna att ta tillbaka, tänka om eller ens be om ursäkt. Vidrigt!