2012-03-01

Nu börjar nya tider.

Ligger i sängen och lyssnar på kaoset i hallen. Martin och ungarna är på väg till bvc.
Funderar ett svagt ögonblick på att ingripa, men vid närmre eftertanke stannar jag kvar, tänker att jag måste släppa kontrollbehovet lite. Inte ligga här och undra vilka kläder ungarna får på sig och om de kommer i tid nu när det uppenbarligen råder kaos och tjat om påklädning. (Kajsas skills från gårdagen sitter alldeles uppenbart inte kvar idag.)
Och så tänker jag lite egoistiskt att det är ju så här jag har det varje morgon och jag ska ju faktiskt iväg och jobba 12 (tolv!) timmar alldeles snart.
Men först: duscha i lugn och ro och äta frukost i lugn och ro.

Delade veckor börjar nu!

Published with Blogger-droid v2.0.4

12 kommentarer:

Anna - På landet Mot skogen sa...

Tack för titten inne hos mig :) Och för gratulationen!

Vilka underbara sommarbilder du visar. Sitter här och blir helt sjuk av sommarlängtan :)

Maria sa...

Haha, jag är också sådär att jag känner att jag borde ingripa när jag hör att det är kaos när G och W gör något. Men, jag börjar bli bättre på att inte göra det. Som du säger, sådär har ju en annan det också! :)

Duktiga Tjejen sa...

Lycka till på jobbet!

Matilda sa...

Ord upp! Och, vad skön känslan är när en inser att kontrollbehovet minskat lite.

Sandra sa...

Men herregud kvinna. Ska du få vara ifred i 12 timmar utan trots och bajsblöjor? (nåja, vid närmare eftertanke beror väl det där på brukare kanske)
Lycka till nu!

Bloggande 4barnsmamma sa...

Hoppas du har det bra på långa jobbpasset!
Kram!

Fifi sa...

Känner igen det där med kontrollbehov, det blir så lätt att jag börjar diktera för Niklas vad och hur han ska göra. Jag blir så trött på mig själv...

Fröken K sa...

12 timmar, my god woman! Vilken rivstart! Men det här med delade veckor verkar ju strålande tycker jag. Fasa ut och fasas in. Briljant faktiskt. Ehum, varför gör inte vi så sitter jag och grunnar på nu. Hoppas jobbpremiären gick bra!

Anonym sa...

Ha ha ibland funkar det utan att man är med själv.
Independence, du vet...

Miss Upsey Daisy sa...

Här är en till person med kontrollbehov...

Bara Sara sa...

Jag med, man vill ingripa men bestämmer sig för att inte göra det. Tror att det är bra för familjefriden!

Lisa sa...

Hehe ja det gick ju rätt bra att släppa kontrollbehovet. Kom hem till ett väldoftande, nystädat hem och sovande ungar och ett avsnitt Game of thrones som väntade på att bli sett. Mycket bra! Och skönt!