2012-03-12

Måndagssvammel.

Jo alltså angående inlägget om köksrenoveringen, och alla fina kommentarer till det. Jag är så himla glad hörrni, tack! Verkligen alltså. En riktig egoboost. (Och så säger vi hej till den lilla narcissisisten inom mig..)
Är himla glad över att ni tar er tid att säga fina grejer.

Ja men det var väl mest det..

Kan också upplysa er om att första flärpen är bortsliten från snyggtapeten (M:s verk i samband med uppsättning av gardinstång) Samt att första lilla hacket i trägolvet är gjort. (Genom tappat vattenglas, 2-årings verk.) Dock inget som syns nämnvärt och flärpen limmade vi på igen.

Min förlovningsring är fortfarande borta och står inte att finna någonstans. Mycket märkligt, men mest tråkigt.

I övrigt är jag trött. Och lite tom. Vill läsa men känner mig inte redo för att påbörja något nytt såhär direkt efter att jag läst färdigt om Katniss och Hungerspelen. Saknar henne liksom. (Ni får ställa diagnos på den om ni vill, fritt fram.)
Också vill jag titta på serier men inte påbörja någon ny eftersom vi väntar på andra säsongen av Game of Thrones.
Svåra beslut så här en måndagkväll alltså..

Godnatt.

3 kommentarer:

Trillingnöten sa...

Allt sånt där, flärpen och hacket, ger karaktär :) Ni kommer alltid att kunna säga att "det där hände när..." Jättespännande att få sätta sin egen prägel på ett hus och ett hem!

Sus sa...

Det är det som är nackdelen med ett nytt/nyrenoverat hus. Alla skavanker skiner som solar. Jag minns hur SUR jag blev då jag såg den första repan i vårt nya köksbord. Den riktigt lyste! Nu ser man den inte öht för där är så många andra... :P Men jag gillar fortfarande bordet. :)

Maria sa...

Så är det här också, vi la nytt golv på hela nedervåningen, ett par kvällar senare var mammas hundar här och röjde runt och vi hade tusentals djupa repor i golvet. Och nu kan du ju bara tänka dig hur det ser ut när man har en liten vilde som slänger runt och bankar saker i golvet. Men det är väl som det är. Väntar med spänning till det är dags att måla över konstverk på väggarna! Eller de kanske man låter sitta kvar? :)