2012-03-04

Pappafasens bra sidor.

Det finns ju bra grejer med den här pappafasen också. Till exempel så är det bara M som får klä på barnet = mycket skönt. Samt endast han som duger vid blöjbyten = MYCKET SKÖNT!
Och alltså okej, det är ju inte så att jag ringer hem M från jobbet när det ska kläs på kläder eller när det vankas blöjbyte (även om det såklart hade varit himla skönt) men när vi bägge är hemma och vi liksom jobbar på samma premisser så underlättar det en del om vi bara låter henne få som hon vill. Och ehm ja, skönt! Fast det är ju inte jättekul att få saker kastade på sig för att man är så himla hemsk förstås, inte alls. Men det är ju åtminstone något gott med fasen i fråga..

Annat bra:
Conversepremiär!

Det är så himla mycket sol! Anmärkningsvärt med den här bilden är att jag är sjallös. Och det ska ni veta, finns det inte många kort på. Mina sjalar är mitt allt. Eller alltså nja, men nästan. (Ja, jag vet att jag ser på pricken likadan ut på varenda bild. Vet inte hur jag annars ska se ut.)

Vi har äran att ha världens gladaste bebis. Han är glad mest hela tiden faktiskt och skrattar så himla mycket att hela livet nästan är som ett disco. Tänker att det är bra att en onge väger upp den andres lite tvivelaktiga humör för tillfället...

Vidars ugglor har kommit och är på plats över spjälisen. Han är mycket nöjd med dem!

Och. OCH! Imorgon sätter vi upp sista tapeten så på tisdag borde jag kunna stoltsera med en bild på en splirrans ny matplats.

13 kommentarer:

Maria sa...

Vad fina bilder och vad spännande med renoveringen! :) de där ugglorna är ju galet söta också! :)

Tinalinatiny sa...

Conversepremiär, den bästa av premiärer! :)
Roligt att få se den nya matplatsen, tycker det ser så himla fint & mysigt ut hemma hos er.

Sus sa...

Såntdär borde inte vara tillåtet. Visa gräsmatta då jag halkar omkring på en sandad isgata. (Sandad så sparken äruteslutet, men solen har smält ner gruset i isen så det är ändå glashalt.)
Jo vänta jag såg 4x4 cm gäsmatta sett stället... (och det är allt!)

Sus sa...

Nej det är (grönt) GRUS? Men iallafall.... här har vi bara grus nedsmält i isen. :P

Duktiga Tjejen sa...

Älskar ugglorna!

Jag hoppas jag också får en gladbebis. Det skulle liksom underlätta den här spy-perioden som verkar vara tillbaka igen. Jag vill bara läsa om bebisar i all oändlighet för att stå ut.

Anonym sa...

Åh, ugglorna är helt fantastiska!

Och, ang. pappalovern. What goes down must come up? Snart är det du som är storfavvo och tills dess låter det gött att pilla naveln under bajsblöjsbyte :D

Linxter sa...

Jag har också alltid sjal!! Året runt (tunna på sommarn såklart). Jag ÄLSKAR sjal! :)

Anonym sa...

haha, den där pappafasen lät ju grym! :D Och ugglorna älskar jag, SÅ fina!!!!

Anna - På landet Mot skogen sa...

Ja, det är ju inte helt fel att slippa blöjbytena :) Allt har sina fördelar, så även pappaåldern. Hur gammal är ditt pappaälskande slänga-sig-i-lerpöls barn?

Ugglorna är ju hur fina som helst! Och sol! Hurra!

Lisa sa...

Maria: Tack! Ja visst är dom tokfina! Jag svarade dig i inlägget där jag skrev om dem, att jag tror hon tar emot beställningar.

Tinalinatiny: Men tack! Och ja, conversepremiär är fin skit, då går det inte att ta miste. Det är vår liksom!

Sus: Hehe sorry.. Jag skulle aldrig fixa att bo någonstans med vinter så länge. För all del så hade vi väl vinter här förra året också, men det hör ju inte till vanligheterna.

D T: Du måste få en glad bebis! Allt annar är otänkbart efter allt du går igenom. Om inte så får hen försörja dig när du blir pensionär.

Matilda: Tack, himla fina är dem!
Och ja, du har ju rätt. Det är bara det att den där kastgrejen hon har lagt till med, och den ibland väldiga oviljan att låta mig natta henne, den hugger lite. Fast det är ju fint för M att vara den enda som passar också såklart.

Lixter: Sjal är det bästa plagget ever. Eller okej, att kalla det plagg var kanske en överdrift, men accessoar då. Har också ALLTID sjal på mig.

Träningslyckan: Hehe ja ibland så!

På landet, mot skogen: Hehe nä verkligen inte, rätt skönt faktiskt! Hon blev 2 år i november, så hon har ju några faser till att gå igenom. Hehe

Cat sa...

Det är nästan så att jag saknar de där pappafaserna ibland :)

Vad fint det blev med ugglorna. Jag var så himla nojig över att det inte skulle komma fram.

Miss Baglady sa...

Åh vilken söt unge. Och conversepremiär, så himla mycket win på det.

Lisa sa...

Cat: Haha ja, jag antar att jag kommer känna detsamma när fasen är över.
Ugglisarna är verkligen superfina, tack igen. Jag älskar dem!

Miss Baglady: JA! Älskar´t!