2012-03-06

När man inte orkar.

På veckomenyn står gratinerad gnocchi med mozarella och basilika, men hur gott jag än vet att det är så orkar jag inte. Jag drabbades av enorm trötthet efter att jag vikt ett ton tvätt, strukit (!) och tagit en promenad för att hämta hem Kajsa från föris. Tänker att stekt falukorv med makaroner är nog det enda jag orkar tillaga. Kanske anstränger jag mig lite och råriver ett par morötter till också.
Vi kan väl säga att det är näringsriktig mat och så va?
Snälla?
Jag vet åtminstone en i familjen som kommer jubla...

5 kommentarer:

Sandra sa...

I vår familj hade alla jublat åt korv och makaroner.

Sus sa...

Men det lät väldigt gott. Kan du inte berätta hur du gör då du väl orkar göra det. :)

Anna - På landet Mot skogen sa...

Helt ok mat absolut. Här var orken (och tiden) också slut, vi åt grillad kyckling och potatissallad. Hemskt bekvämt, och ibland är det allt som räknas :)

Haha, ja jag anade nästan att din tjej var i tvåårsåldern :) 2,5-års trotsen är den värsta trotsåldern, iaf enligt mig. 4- och 6-års är inte heller att leka med, men då är de ju lite större och lättare att prata med iaf... Jag har en pojke född i sep -09, så vi är mitt uppe i den här också, mycket känslostormar blir det! Senast idag stod han på gräsmattan och brölade som en mistlur för att han inte fick stå precis framför sin gungande syster. Livet är svårt och väldans orättvist när man är 2,5 år ;)

Bara Sara sa...

Whatever makes the children happy. Så kör vi här emellanåt!

Duktiga Tjejen sa...

Förstår att du är trött.

Men shit, tänk om min unge kommer vilja ha en massa korv korv korv? Korv existerar liksom inte ens i min värld, så snuskigt tycker jag att det är (sorry). Morötter är ju nyttigt och bra! :)