2012-03-03

När man känner sig rätt värdelös..

Jaha. Här sitter jag själv i soffan och väntar på att M ska lyckas natta modell stor. Jag försökte men gav upp. Hon tyckte att det var en bra idé att kasta kuddar, nappar och illaluktande stinkhundar på mig. Bad mig hålla tyst när jag sjöng vaggisar för henne. Alldeles säkert hytte hon även med näven åt mig där i mörkret också. Men vad vet jag, jag gav ju upp. Sämst i världen. Pappa är så himla mycket bättre än mamma just nu förstår ni. Med pappa är allt roligt. På pappa kastar man inga kuddar eller nappar, då lägger man sig bara på kudden och blir tyst. Eller tystare åtminstone. Inga hyttningar där inte.
Jaha, tack liksom.
Också har vi en Ben & Jerry i frysen som väntar på att bli uppäten. Ny smak och allt, men jag har lovat på heder och samvete att inte börja äta av den förrens M kommer ut och lyckats få Kajsa att sova.
Och ptja.. det kan väl tänkas dröja ett tag verkar det som.

10 kommentarer:

REGNSJUK. sa...

"Pappa är så himla mycket bättre än mamma just nu förstår ni". Jo tack, det där känner vi igen alltför väl. De senaste veckorna har jag knappt kunnat visa mig utan att det blir skrik och gap och bara pappa duger... Och visst blir känslan att man är totalt värdelös. MEN lyckligtvis så vet vi ju - egentligen - att det inte är sant. Sådana här perioder brukar väl avlösa varandra åt båda hållen, så jag hoppas att det snart blir min tur att bli dyrkad... :)

Maria sa...

Kan tänka mig att det går i perioder det där, vilken av föräldrarna som duger bäst. Undebara ungar! ;)

Mama Bear sa...

Vet du, det där är helt i sin ordning. Det handlar inte om att hon inte älskar dig, eller ens om att hon älskar sin pappa mer, utan om frigörelse. Hon vet att du finns kvar oavsett och det, om något, är ju helt makalöst coolt. :-) Förstår dock att det är jobbigt. Det gör ont i hjärtat att bli avvisad av den person man älskar allra mest.

Kram och pepp!

Bara Sara sa...

Trist, men det vänder ska du se! Du fick ju lite egen tid vid datorn då i alla fall!

Lotta sa...

Du får tänka på att det är mysigt för M att vara nr 1 ibland också! ;o)

Nyfiken Alltid sa...

Ja det där svänger hela tiden. Ibland är det skönt att inte vara den som de alltid ropar på men ibland hugger det lite i hjärtat...

Alexandra sa...

Jag säger bara FAS. Alla dessa faser. Man blir ju tokig ibland. Men nästa fas är du den enda.

Helen Rosenberg sa...

Vi har en likadan fas nu, fast tvärtom. Vår äldsta talar flera gånger om dagen om att han bara tycker om "mamma, lillebror och mig - men inte pappa. Jag tycker pappa är ful."

Och det spelar ingen roll om vi berättar att han med största sannolikhet kommer att se ut precis som sin pappa när han blir vuxen - då blir han superupprörd och deklarerar att han minsann ska se ut precis som mamma, och ha likadant hår som mamma. Vilket alltid får mig att skratta, för tanken på en tre och ett halvtårig liten kille med stoort långt rött hår är ju faktiskt ganska underhållande... =)

Duktiga Tjejen sa...

Åh shit, nu minns jag att jag också hade en pappa-period. Så himla taskigt egentligen. Det gäller att inte ta åt sig och tänka att det är naturligt. Hm...

Jag ÄLSKAR Ben & jerrys, men nu HATAR jag den. Har tre förpackningar i frysen med favvo-smaker och har försökt äta någon sked då och då - på BMs begäran (du vet det här "drick hellre läsk än vatten, ät glass, ät saker med MYCKET KALORIER"). ÄCKLIGT. What liksom? Dock saknar jag deras sorbet-smaker som var bäst. Nu har jag köpt annan sorbet (mango) och äääälskar. Är så förundrad bara över hur smaken förändras som gravid...

//Svammelkungen.

Lisa sa...

Regnsjuk: Jamen eller hur! Fast å andra sidan så vet jag hur jobbigt jag tycker att det är när hon BARA är på mig hela tiden, så det är väl egentligen rätt skönt. Men just den där uppenbara oviljan, den att hon kastar grejer på mig, den hugger lite i hjärtat det gör det.

Maria: Ja det går i perioder, det är bara det att det verkar lite som att M alltid kommer mildare undan, han får aldrig några grejer kastade på sig. Men jag tänker att det blir lite ändring på det nu när vi kommer vara hemma lika mycket med ungarna.

Mama bear: Tack för fina ord, du är så himla klok du! Och ja det hugger lite i hjärtat, men det är ju bara en fas. Som med allt annat. Herregud, dessa faser.

Bara Sara: Hehe ja precis! Det är rätt skönt mellan varven..

Lotta: Ja så är det ju absolut!

Nyfiken alltid: Ja det gör ju det, men som sagt - närsta gång är det väl min tur att vara nummer ett.

Alex: Men eller hur! Fas ut och fas in, blir ju inte riktigt klok.

Helen: Haha! Förstår att det måste vara svårt att hålla sig för skratt när han uttrycker sån ovilja att vilja se ut som sin pappa. =)

D T: Men altså, minns du den? Shit vad häftigt! Du minns så mycket konstigt, så tidigt.
Det går verkligen över mitt förstånd hur man kan tycka B & J är äckligt. Trór jag skulle behöva bli gravid igen då. Förutsatt att jag får en liknande din.. eller nja förresten. Hoppar´t. ;)