2012-03-05

Kulturlistan för februari.

Bästa låten: Har lyssnat en del på The Shins de senaste veckorna och deras nya singel Simple song. I slutet av mars kommer ett helt nytt album, yeah! Och så har jag lyssnat en himla massa på Sluta när jag vill, med Thåström.

Bästa nya album: Jag vet verkligen inte. Jag lyssnar fortfarande på Thåström och First Aid Kit, men ska jag vara ärlig så är det vara ren tillfällighet att det släppts massa nya album i samma veva som jag lyssnar på. Jag hör nämligen till dem som annars har svårt att hitta ny musik, och hellre lyssnar på sånt jag lyssnat på i tio år.

Låten jag lyssnat mest på: (Eller åtminstone den mest sjungda) Kalle Theodor, från Pippi på de sju haven. Mycket av den filmen just nu.

Böcker jag läst: Hungerspelen, Fatta eld, och är nu inne på slutspurten av Revolt, den tredje och sista boken i Hungerspelen.

Bästa boken: Samtliga tre ovan nämnda böcker. Sist jag kände sånt beroende av att läsa var nog för cirka tio år sedan när jag slukade 47 böcker Sagan om isfolket på rekordtid. Och innan dess när jag var cirka 10 år och läste Vi fem-böckerna. Med andra ord: SjuHukt bra böcker!

Månadens blogg: Jag har mina vanliga favvobloggar som jag följer slaviskt, inga nya den här månaden. Däremot har jag utökat min länklista här till höger, vilket var på tiden.

Övrigt bloggande: Känns som det blivit en del trots i bloggen, av naturliga skäl då det är en rätt stor del av våran tillvaro för tillfället.

Tv: Vi har matat första säsongen av Game of Thrones och väntar ivrigt på den andra. Sjukt bra. Och snygg!

Film: En ynka liten film har vi sett bland allt renoverande och serietittande, Thorne: Sleepyhead. Fast nja, sådär bra.

7 kommentarer:

Duktiga Tjejen sa...

Tycker att alla läser Hungerspelen nu, och ALLA verkar gilla dem som fan! Vill också läsa dem nu.

Maria sa...

Någon gång när jag har tid att läsa något annat än kurslitteratur kanske jag ska kolla in de där Hungerspelen-böckerna. Kul att läsa! :)

Elin sa...

Åh Simple song är ju sjukt bra!

Trillingnöten sa...

Kul lista! Hungerspelen är såååå bra!

Nyfiken Alltid sa...

Då ska jag kolla in Hungerspelen. Är inne i en bokslukarperiod så alla tips är bra! First Aid Kit spelas mycket här med. Men måste nog ta en paus så att jag inte spelar sönder den...

Josefine sa...

Jag beställde Hungerspelen efter att du också skrivit om den men den har inte kommit än!!! AHHH.

Lisa sa...

D T: Hehe ja jag har också konstaterat det. När jag bara läste om dem så verkade det inte alls vara nåt i min smak, men jag lyssnade på alla andra som läst den, och det gjorde jag ju alldeles rätt i. Läs!

Elin: Ja, visst är den! Ser fram emot det kommande albumet.

Trillingnöten: Verkligen tokbra! KOmmer känna mig rätt tom när jag lägger ifrån mig sista boken.

Nyfiken alltid: Som sagt, läs! De klassas som ungdomsböcker, men äsch. =)

Josefine: Hehe oh no! Vilken press jag fick nu. Då hoppas jag verkligen att du kommer gilla den! =)