2012-03-21

Nä, det var ju inte riktigt såhär jag tänkte mig dagen när jag vaknade imorse.

När man hade planerat att fixa iordning i sitt växthus och sätta lite fröer, så blir man inte helt jätteglad när telefonen ringer när man står i blomsterhandeln och det är jobbet som meddelar att jag skulle ha varit på jobbet en kvart tidigare och att det är idag och inte imorgon (som jag skrivit i min kalender) som jag jobbar tolvtimmarspass. Rätt skittrött på sig själv blir man däremot.
Det var bara att lägga ifrån mig alla fröer jag var på väg att köpa och ringa till Martin och säga att "Hej hej, jag kommer inte hem igen förrens om 12 timmar eller så. Hoppas ni får en himla fin dag i det himla fina vårvädret. Själv ska jag fakking jobba i en evighet."
Tio minuter senare befann jag mig på jobbet utan en endaste matlåda, i kläder mer gjorda för trädgårdsfix än jobb och med en liten klump i magen eftersom jag inte höll mitt det där löftet till Kajsa att "jag kommer snart igen, då ska du få hjälpa mamma att sätta fröer.."
Tydligen hade hon pratat om mig rätt mycket och frågat "mamma hemma snart?"
Min fina lilla gullefjärt.

Bra grejer med det hela:
- Jag hann med en löprunda innan jobbet åtminstone. Hade jag vetat att jag skulle jobba i förväg hade jag aldrig gjort det pga för bekväm.
- Jag fick äta hämtmat på jobbet pga ingen matlåda.

6 kommentarer:

Trillingnöten sa...

åh vad tragiskt!! Och så typiskt en sån fin dag som det var igår!

Sus sa...

Nämen fyyy. Sånt är inte trevligt!

Filippa sa...

Nä fy vad hemskt, som en såndär stressdröm! Bläk! Men då är du ledig idag istället? Vad jobbar du med?

Maria sa...

Åh så himla synd! Besvikelsen där..

Jojjo sa...

Men nej! Usch, sånt där är ju jättejobbigt. Tycker det är underbart att jobba rutinmässiga må-fre nu för tiden faktiskt. Vad jobbar du med?

Och duktig du är med löpningen! Jag borde också komma igång med det NU, måste sluta göra ursäkter. Några tips på hur man kommer igång...?

Lisa sa...

Jag var tjurig nästan hela dan faktikst, stackars min kollega. Haha. Dock var det rätt fint när det blev torsdag och jag var ledig istället. =)

Jojjo: Jag jobbar som personlig assistent. Trivs väl inte egntligen, men har verkligen ingen aning om vad jag vill göra heller så jag blir kvar i brist på annat.
Angående löpningen - alltså bara gört! Tänk inte efter innan, då hinner du bara reflektera över hur jobbigt det är. Haha. Och ha nära till ett bra motionsspår, det är väl inte så mycket man kan påverka, men för mig har det evrkligen varit avgörande att ha ett skogsspår precis runt knuten. =)