2012-03-09

Voilá!

Min önskan om stort kök är fortfarande långt borta. Men för att göra det bästa av situationen, med relativt små medel så bestämde vi att göra om den del som på pappret kallas inglasad veranda till matplats eftersom den angränsar så bra till köket.
Med nyslipat trägolv och tapetserade och vitmålade väggar blev det alldeles så fint som vi önskade.





Själva köket är som sagt en rätt trång historia, med rätt dåliga arbetsytor. Men i ett försök att få det lite luftigare och finare tog vi bort några av köksluckorna och målade väggen bakom.
Såhär:





En klar förbättring, och vi är mycket nöjda! Nu väntar bara resten av huset på att få rustas upp. Nu har vi åtminstone ett fint kök och ett nytt och tjusigt badrum.
Nästa projekt är att byta rum med ungarna så de får större, och inreda ett fint barnrum. Men det får vänta. Vidar ska bli stor nog att sova ihop med syrran och vi måste samla nya krafter, för hur lätt det låter i planeringen så blir det här med renovering sällan så enkelt och billigt som man från början tänkt.

32 kommentarer:

Josefine sa...

Verkligen fint! Och den där tapeten.... fantastisk.

Cat sa...

Får jag flytta in i ditt kök?

Zahra sa...

gud så fint! duktiga ni är :)

nataber sa...

jättetjusigt!!

Nyfiken Alltid sa...

Snyggt! Gillar tapeten och de röda stolarna skarpt.

Sus sa...

Den där känslan då man har förnyat nåt och att det blev så bra är allt bra härlig. :)

Duktiga Tjejen sa...

Vilka fantastiska detaljer, jag är imponerad! Det blev ju jättebra med tapeten också och jag ÄLSKAR golvet!!

Lala sa...

Oj vad fint!! Helt älskvärd tapet! Och golven! Och detaljerna! Vackert vackett😊

Emma sa...

Åhh, vad fint! :-)

Emelie Jensen sa...

Men himmel! Sa underbart fint det blev! Ser verkligen fram emot en fika i nasta vecka nu, inte bara for att du har sa fint kok nu dock hahaha saknar dig ju med och ser fram emot SAAAA Mycket att hanga och fika!
Men i alla fall, du och Martin ar sa himla bra! Sjukt imponerad :D

Anna - På landet Mot skogen sa...

Grymt snyggt! Förstår att ni är nöjda :)

Sandra sa...

Men kära värld vad fint!

H sa...

FIKAPEPP! Och KLÄMPEPP! Saknar er som sjutton.

k. sa...

Sjukt snyggt och jätte fina färger!!
[Ang napp så jo, set rekommenderas inte innan tre veckor.. men vafasen.. man ska lyssna på så jäkla mycket hela tiden o jag tror på det du säger att sålänge sugtekniken redan finns där o ss, borde det vara lugnt].

Bara Sara sa...

men å va mysigt!! Den där Mazetti-tavlan har jag också!

Filippa sa...

Men åh så himla snyggt!

(Och ja, jag är ås himla glad över att äntligen kunna gömma en ful teve!! Och vad roligt att du kommenterade så att jag hittade din blogg, här ska läsas!)

Fifi sa...

Wow, allt är så fint, möblerna, tapeten osv. Vill genast slå mig ner!

Tinalinatiny sa...

Men herregud vad fint! Den där tapeten är så fantastiskt fin :) & jag älskar era röda stolar.
Inspirerande!

Anonym sa...

Så snyggt! Tapeten är fantastisk, och har snyggt med vita hyllplan och svarta gavlar på stringhylla, det vet jag inte om jag sett tidigare.

Maria sa...

Men så galet snyggt! Vad duktiga ni är och himla bra smak! ;) superfint är det!

Augustifamiljen sa...

Men herreguuud så fint det blev. Tapeten gjorde sig verkligen och alla fina prylar på hyllan och de öppna köksskåpen.. Me likey alot :)

Jädrans va ungarna dina vägde förresten. Lilli vägde "bara" 4026, så jag kan ju föreställa mig hur det var att sporta ut dina :/ Jösses. Hoppas också för min skull att lillebror blir mindre.

Kram!

Lotta sa...

Ååååååååh, vad det blev snyggt!!!!! Riktigt avis på den tapeten! *suckar*

Nea sa...

Åå! Ser ju super snyggt ut! :D

Fröken K sa...

Kan bara instämma, det blev oooootrooooligt snyggt!!!

Linxter sa...

Men fyfaaan vad snyggt!! Rött och turkost är sån jäkla snygg kombo!!!

Miss Baglady sa...

Åh jättefint och ambitiöst. Förstår om man inte orkar allt på en gång jue. Ta det lugnt och i er takt

jos sa...

Sjukt snyggt blev det! Hoppas vi får komma och inspektera irl nån dag :) Är impad över hur duktiga ni är på att hålla fokus, vi bara kommer av oss hela tiden..

Anonym sa...

Alltså SÅ snyggt, SÅ snyggt - blir alldeles glad och inspirerad till vår egen köksrenovering!

Johanna sa...

TAPETEN!!! Och hyllorna, och den turkosa färgen i skåpen som jag vet att du bloggat förut. Alltså SÅ sjukt snyggt. Förstår att ni är nöjda!

Hanna sa...

Superfint! Och så måste jag fråga, det verkar som att ni planerar ha syskonen i samma rum? Hur resonerar ni där?

Vi väntar nummer två, och jag som är planeringsfreak funderar på om gästrummet ska få bli bebisrum framöver, eller om de ska få dela. Lutar mer åt det senare, men har inga bra för/emotargument. SNÄLLA, säg att du har det :)

Lisa sa...

Men alltså, tack fina snälla ni! Blir helt rörd över alla kommentarer.

Cat: Du är välkommen, du får göra ugglor som hyra. =)

Empis & H: Snart ska ni komma hit och fika och klämma! (På bebis hoppas jag?) =)
¨
fifi: Du är välkommen. ;)

Lisakristin: Stringhyllan är en ny variant för mig okcså. Hittade den på Erikshjälpen och betalade 40 spänn för den. Vet inte alls om den är äkta, men jag gillar den.

Jos: Fokus och fokus vet jag inte. Vi har latat oss rätt många kvällar och låtit suget efter serietittande tagit överhanden, men så har det å andra sidan varit rätt många torktider att vänta ut också.
Måste verkligen ses snart som sagt, var superlänge sen nu!

Alexandra sa...

Men så fantastiskt fin ÅÅÅÅHHH!!!!