2012-03-20

Pretty good things.





1. Jag vet inte om ni förstår storheten i det här, men ostfilé liksom. En stor himla stekbar ostfilé från Apetina. Hur gott? Mycket gott! (Okejrå, på bilden ser det inte så smarrig ut kanske, men det är couscoussallad med ostfilé och cream fraiche.) Yum.

2. Kajsa plockade blommor till mig. Röck loss en hel näve snödroppar, endast cirka fem kunde räddas och fick komma in och förgylla vår stringhylla.

3. När jag ändå är inne i ungdomsromanträsket tänkte jag att det var lika bra att fortsätta. Påbörjade den här omtalade igår, och än så länge ser det lovande ut.

Nu: Avsnitt 13 på Walking dead, alltså dör spänningsdöden.

9 kommentarer:

Fifi sa...

Ostfilé? Skojar du med mig? Det låter för gott för att vara sant!

Josefine sa...

Ahhhh ost! Gott gott gott!!!

Filippa sa...

Vadå ostfilé?? Låter to good to be true!!!!

Sus sa...

Den läste jag för ettt ag sen, var "tvungen" för författaren hade samma efternamn som mig. Haha. Men jag blev besviken... Jag gillade inte språket. Storyn kunde ha varit bra men nåt fattades...

Maria sa...

Åh vad fint med snödroppar! Jag längtar till W kan "plocka" sådana åt mig! :)

Duktiga Tjejen sa...

Det gör lite ont i mig när jag ser plockade blommor från naturen som dör så snabbt. De hör hemma i backen! (Im a nerd, I know). Jag klarar inte av att köpa snittblommor heller av samma skäl.

Återkom med recension av Cirkeln vetja!

Christel sa...

Gillar tapeten bakom snödropparna. Helt underbar färg!

Zahra sa...

Ostfilé? Är det som halloumi?
& Cirkeln är jättebra! Förhandsbokade tvåan häromdagen :D

Lisa sa...

Fifi: Det var sjukt gott! Fast inte om man jämför med halloumi.
Josefine: Mycket!
Filippa: Haha ja det var min tanke också när jag såg det i affären.
Sus: Nja jag har inte kommit in i den ännu, har inte lyft boken på rätt länge. Med hungerspelen var jag fast direkt.
Maria: Hihi ja jag vet! Möcket gulligt!
DT: Haha ja jag jag 'r väl lite inne på ditt spår där, men nja. Jag kan inte låta bli. =)
Christel: TACK! Vi blev klara med renoveringen rätt nyligen och tapeten är verkligen sjukt snygg.
Zahra: Jag har inte kommit in i den riktigt ännu, jag hoppas att den ska komma att leva upp till min förväntningar.