2012-03-14

För det är ju dumt med tomma ytor liksom.

Idag har det varit en sån där fin dag, med lördag mitt i veckan, dvs när vi är hemma både jag och M. Lördag mitt i veckan kan vara den bästa lördagen.
Vi startade dagen med att gå efter tidningen, vilket händer typ aldrig. Den hämtas annars in någon gång framåt eftermiddagen.
Att ta vagnen med sig är av yttersta vikt, för vem ska annars bära tidningen liksom?


Sen utforskade vi trädgården och upptäckte både snödroppar och krokusar. Fint. Vår liksom. På riktigt.


Eftersom vi körde två släprundor (!) till återvinningen (alltså halva vår källare var full med kassar med papp/konserver/plast/glas/batterier/glödlampor och annat bråte) tyckte jag det var på tiden att besöka en ny (för mig alltså) loppis här i närheten, vilket visade sig vara ett bra drag. Mycket prylar, hjälpsam personal, billigt (mycket!) och bra öppettider.
Bra skit!


1. Ett blivande skåp till tv:n. Tv uppepå och dvd/tv-spel i skåpet under med filmer i lådorna. 20 (TJUGO!) spänn. Men ny färg kommer det bli skitsnyggt!
2. Uppläggningsfat 30:-
3. Väska 25:-
4. Tallrik + djup tallrik 8 spänn för bägge.

Möcket nöjd är jag!

12 kommentarer:

Filippa sa...

ÅH vilket fint skåp! Och de andra grejorna, vilka fynd!!!!!!! Lite avis blir jag!

Sandra sa...

Men åh vad snyggt! Och åh så bra! Min man hatar second hand och loppis. Allt ska vara nytt! Blir inte så många fynd då inte.

Maria sa...

Vilken fin dag! Vi skulle behöva tömma typ hela vårt garage på tippen, undrar när det ska hända.. Och vilka fynd! Tänk om jag tog mig i kragen och kikade in loppisar ibland!

REGNSJUK. sa...

Men åh, den där loppisen skulle man ju besöka, vilka fynd!

Nyfiken Alltid sa...

Låter som en härlig dag!

Fifi sa...

Vilken fin dag! Och vilken lyx att vara hemma båda två en dag mitt i veckan. Och vilka fynd! Och vad många utropstecken jag gör!

Bara Sara sa...

jäklar va du fick grejer för lite pengar!

Anonym sa...

Vilka underbara vårfoton (!!) och vilken härlig dag! Lördag mitt i veckan är nästan bättre än lördag for real! :)

k. sa...

Vilka jäkla fina fynd för ungefär inga pengar alls! Asbra juh! :]

Duktiga Tjejen sa...

Fint.

Fröken K sa...

Åh vad jag blir sugen på loppis. Det är en stor nackdel med att bo i en större stad, de där pangfynden kan man aldrig göra här. Jättefina grejer! Och jag blir nästan lite gråtfärdig av bara tanken på en fin lördag mitt i veckan. Vill ha, vill ha, vill ha...

Lisa sa...

Filippa: Tack! Jag var lite som ett barn på julafton där inne. =)

Dalkullan: Här hemma är vi tvärt om, gillar med loppis än nytt. Du får försöka omvandla honom. Jag tänker att det i Hamburg borde finnas rätt många schyssta second hand?

Maria: Ta dig i kragen, det är mitt råd! Hihi. Älskar loppisar!

Regnsjuk: Har du vägarna för Finspång är det bara att stanna till. AMC tror jag den heter.

Nyfiken alltid: Mycket fin dag faktiskt!

Fifi: Jag älskar att vara hemma bägge två med ungarna, fick jag välja hade vi varit det jämt. Hehe. Fast det såklart, vi skulle nog reta gallfeber på varandra, men en extra dag i veckan åtminstone.

Bara Sara: Värsta fynden! Hittade ett liknande skåp som vi också fick för en tjuga, för att komplitera det trasiga låset på det på bilden. =)

Träningslyckan: Ja lördag mitt i veckan is the shit! Det känns som man gör lite mer då, passar på att rensa och sånt som man inte har så stor lust med på helgen.

Kajsa: Asbra it is!

D T: Tack!

Fröken K: ja man märker verkligen skillnad bara man konmmer bort från Norrköping, det är en otrolig prisskillnad här ute i en mindre stad.