2011-10-02

Att inte fatta ett dugg.

Min kille alltså, så himla klok är han. Och jag så himla korkad att jag blir lite förbannad på mig själv.
Lille V har varit himla grinig de senaste dagarna och efter maten har skrikfest delux utbrutit. Jag har tolkat det hela som magont, målat fan på väggen och tänkt komjölksallergi, överkänslig mot just babysemp eller att han fått i sig för mycket för snabbt eftersom han ju också kräks en del efter varje måltid.
Men M han bara 'vi ger killen lite mer mat vetja! Han kanske inte har blivit ordentligt mätt på länge och du vet ju själv hur ont i magen man får då.'
Och jag bara 'MEN ÄR DU INTE KLOK? Ge ännu mer när han redan har ont i magen?'
Jag tänkte liksom eftersom så många "duktiga" redan häpnat över hur mycket han äter.
Men M stod på sig och menade att då kan vi åtminstone utesluta hunger om det inte skulle hjälpa, och dessutom det enda vi själva kan försöka med i nuläget (alltså i gårkväll när alla affärer redan stängt.) Så ja, vi testade att ge honom ännu mer mat och det hjälpte! Kotten blev alldeles lugn och nöjd och harmonisk.

Det är så typiskt mig det där, att alltid tro det värsta och helt bortse från andra möjligheter. Så jävla enkelriktad.
Nä, tacka vet jag min kille, så jävla bra är han!
Published with Blogger-droid v1.7.4

5 kommentarer:

Johanna sa...

Smart av din kille! Man hade ju inte gissat att mer mat var lösningen, tycker du resonerade helt logiskt :)

Fröken K sa...

Och så är det ju så lätt att liksom tro att de där "duktiga" som du säger faktiskt vet vad dom pratar om, på bvc och så till exempel. Men man ska nog inte vara så säker på det nä.
Nu sist sa dom att det absolut var dags att sluta äta på natten för lille A, för "han är inte hungrig" det är bara en vana. Hm, ja jag tyckte för flera månader sedan att det var absolut dags att sluta, men han är en jäkla bra skådis i så ung ålder om inte är hungrig när han vaknar och kvider. Vad skönt att ni vågade prova och att det funkade!

Fifi sa...

Det är ju inte så lätt att veta allt! Vad bra att ni är två och kan komplettera varandra!

Anonym sa...

Men så himla skönt att ni löste det och att lillen är nöjd! Suger åt mig tipset, ifall samma sak skulle hända här hemma...

Lisa sa...

Ja i såna lägen är det himla skönt att vara två så man kan bolla ideerna med varandra.
Martins smarta drag visade sig inte bara i nöjd lillekille utan också en duktig viktökning. Hurra för det då han stått still på vågen ett tag.

Och som du säger Fröken K så litar man ju blint på de där "duktiga", tänker att dom inte borde vara så himla enkelspåriga utan mer ge direktiv och liksom 'på ett ungefär'. Det säger sig väl egentligen sig självt att en stor kille på nästan 5 kilo behöver mer mat än en på tre liksom..