2011-10-27

Zzz..


Det jobbiga med 15-timmars veckor: Man vill högst ogärna väcka det barn som sover för att skjutsa syrran till dagis. Hellre ta det stora barnet och krypa ner brevid honom och sova vidare.
Lite sent att ringa dagis och tala om att vi stannar hemma nu dock..

Tio minuter senare:
Jag gjordet. Kunde inte motstå frestelsen så nu ligger vi här i sängen och har en hel lång slappodag framför oss där vi kan bjuda vänner på pannkakslunch istället. Fin skit.
Published with Blogger-droid v1.7.4

6 kommentarer:

Lotta sa...

Åååååh, vad mysigt!

Fifi sa...

Åh, vad härligt det lät!

Lisa sa...

Det var sjukt värt det, och spontan pannkakslunch var nog helt klart det bästa idag.

Fröken K sa...

Åh vad najs! Smart drag, genialiskt faktiskt. Länge leve morgonmyset!

Lala sa...

Jag tycker oxå de där 15 timmarna är lite jobbiga. Jobbigt att passa tider lixom. Idag sov vi alla tre till halv nio och det är ju då Nils 15 timmar börjar! Den här veckan har han dock varit sjuk så vi har fått sova ut varje dag;)

Lisa sa...

Fröken K: Jag var himla nöjd över mig själv efter det beslutet. Morgonmyset är det bästa myset!

Lala: Samma här. Kajsa börjar 08:30 och ofta vaknar hon runt 07:30 så det blir att antingen ställa klockan (vilket man ju gör högst motvilligt) eller stressa i frukost och på med kläder.
Riktigt överens med de där timmarna är jag inte, har många gånger funderat på om det inte vore bättre att ha henne hemma. Men då kommer nästa fundering om jag inte då är lite egoistisk då hon älskar dagis och nog tycker det är rätt skönt att komma ifrån en ofta skrikande lillebror..
Svårt äre!